عصر بازار

نوبخت اعلام کرد:

پرداخت ۱۷ هزار میلیارد تسهیلات به تولید

عصر اعتبار- سخنگوی دولت با اشاره به اینکه تا ۲۶ تیر ۱۷ هزار و ۸۳۱ میلیارد تومان تسهیلات به ۲۵ هزار و ۳۹۶ واحد کوچک و متوسط تولیدی پرداخت شده است، گفت: هفته آینده نظر هیئت نظارت بر قرارداد با توتال اعلام می‌شود.

پرداخت ۱۷ هزار میلیارد تسهیلات به تولید
نسخه قابل چاپ
سه شنبه ۲۷ تير ۱۳۹۶ - ۱۲:۵۲:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصر اعتبار» به نقل از ایبنا، محمدباقر نوبخت امروز در نشستی خبری با اشاره به اینکه قرارداد توتال یکی از ثمرات برجام است، افزود: منتقدان این قرارداد را مناسب نمی‌دانند و ما هم به نظر آن‌ها احترام می‌گذاریم و با احترام حرف کسانی که دلسوزانه و برای منافع ملی نظر می‌دهند به ویژه نمایندگان مجلس را می‌شنویم و پاسخ مناسب هم می‌دهیم.

    وی از تنظیم چارچوبی جدید برای قرادادهای نفتی که از این پس در کشور بسته می‌شود، خبر داد و افزود: این چارچوب به جذب سرمایه گذاری‌های خارجی در ایران در بخش نفت کمک خواهد کرد.

    سخنگوی دولت با اشاره به زمان یکساله صرف شده در تایید این چارچوب گفت: علت طولانی شدن تایید این چارچوب بررسی‌های انجام شده بر روی آن برای درست بودن و بررسی هر گونه ظن و گمانی در این زمینه بوده است که در نهایت در مصوبه مرداد و شهریور ماه هیئت وزیران سال 95 بستن قراردادهای نفتی بر اساس این چارچوب تایید شد.

    وی با اشاره به اعلام اظهار نظر شورای نگهبان و هیئت ناظر بر نحوه اجرایی شدن این چارچوب افزود: زمانی که اطلاعاتی محرمانه عنوان می‌شود نمی‌توان آن را به شرکتی واگذار کرد که به هر دلیلی قادر به انجام آن نخواهد بود بنابراین ارائه اطلاعات در این شرایط به محکومیت منجر می‌شود.

    نوبخت با اشاره به برگزاری جلسه‌ای با دادستان کل کشور گفت: متن قرارداد در اختیار دادستان و نمایندگان دو کمیسیون مد نظر قرار گرفته است و یک نسخه از آن نیز برای رئیس مجلس ارسال شده است و در طول یک هفته این متن مطالعه و انتظار داریم نظرات مربوط به آن از سوی هیئت نظارت اعلام شود.

    سخنگوی دولت گفت: راه بررسی قرارداد نفتی برای کسانی که به دنبال منافع ملی هستند، ارائه طرح سه فوریتی نیست و قانون پیش بینی‌های لازم را انجام داده است.  قراردادی که شما می‌دانید با چه فراز و فرودهایی و با چه مقاومت‌ها و تلاش‌هایی (منفی) از سوی دولت آمریکا و رژیم اشغالگر قدس صورت گرفت تا ایران همچنان منزوی باشد و نتواند به منابع خارجی دست پیدا نکند.

    وی ادامه داد: البته ممکن است برخی از سر دقت صحبت نکنند که معتقدیم باید سخنان وزین و منطقی ارائه شود. با این توضیح باید یکجایی یا محملی به عنوان مرجع حکمیت؛ صحت مطالب موافقان و منتقدان را بررسی کند.

    نوبخت گفت: از همه کسانی که فکر می‌کنند رفتار غیرقانونی در این قرارداد صورت گرفته است، به نمایندگی دولت از آن‌ها استدعا می‌کنم که به هیچ وجه، هیچ مسامحه‌ای نکنند و هم اکنون هر نوع سند و مدرکی دارند به قوه قضاییه ارائه کنند.

    این مقام مسئول در ادامه تاکید کرد: موضوعاتی را مانند رشوه که در کشور جرم تلقی می‌شود، درباره افراد یا شرکت به جای طرح در رسانه‌ها و تشویش اذهان عمومی در محاکم مطرح کنند.  مردم آگاه هستند، اما دانش قضایی لازم برای بررسی اینگونه اتهامات را ندارند و بهتر است از سوی متخصصان قضایی این اتهامات بررسی شود. 

    خریداری 6.6 میلیون تن گندم

    سخنگوی دولت گفت: تاکنون 6 میلیون و 600 هزار تن گندم به مبلغ 8 هزار و 600 میلیارد تومان خریداری شده و در این جهت تعهدی به رهبری دادیم که سیاست اقتصاد مقاومتی را اجرا کنیم و بحث ما این بود که امنیت غذایی داشته باشیم و گندم داخلی خریداری کنیم.  تاکنون 4 هزار و 600 میلیارد تومان پول گندم کاران پرداخت شد و حدود 4 هزار میلیارد تومان باقی مانده و در دست پرداخت است.

    سخنگوی دولت درباره ارائه تسهیلات به واحدهای تولیدی گفت: تا 26 تیر 17 هزار و 831 میلیارد تومان تسهیلات به 25 هزار و 396 واحد کوچک و متوسط تولیدی پرداخت شده است و برای بنگاه‌های بزرگ فکری جدی شده است تا منابع خود را از بورس تامین کنند.

    هفته آینده نظر هیئت نظارت بر قرارداد با توتال را اعلام خواهم کرد

    سخنگوی دولت درباره قرارداد توسعه فاز 11 پارس جنوبی با توتال فرانسه گفت: این قرارداد در حال بررسی است و امیدوارم اگر وقت بیشتری برای پاسخ به ابهامات و سوالات نخواهند هفته آینده نظر هیئت نظارت را اعلام کنم.

    نوبخت خاطرنشان کرد: باید 200 میلیارد دلار در همان میادین (پارس جنوبی) سرمایه گذاری کنیم، در حال حاضر طرف های دیگر که برای انعقاد قرارداد مذاکره می کنند تاکید دارند اگر اتفاقاتی مانند تحریم رخ داد شما باید همه سرمایه و پول‌هایمان را بازگردانید، این قرارداد البته از این دست نیست، هرچند ما هیچوقت آن پیش شرط های Snap Back را نخواهیم پذیرفت.

    برچسب ها
    پورسعید خلیلی
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • بازار امروز ۳۹۹
        • بازار امروز ۳۹۰
        • بازار امروز ۳۸۸
        • ۱۵
        • اعتبار امروز
        • شماره ۸ اعتبار امروز
        • شماره ۷ اعتبار امروز
        • شماره ۶ اعتبار امروز
        • شماره پنجم
        آخرین بروزرسانی ۳ ماه پیش
        آرشیو