عصر بازار

طلای جهانی گران شد

عصر اعتبار- طلا در معاملات روز سه‌شنبه بازار جهانی تحت تاثیر ضعیف شدن ارزش دلار که تقاضای سرمایه‌گذاری برای این فلز ارزشمند را تقویت کرد، به بالاترین قیمت در دو هفته گذشته صعود کرد.

طلای جهانی گران شد
نسخه قابل چاپ
سه شنبه ۲۷ تير ۱۳۹۶ - ۱۴:۲۶:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصر اعتبار» به نقل از ایسنا، هر اونس طلا برای تحویل فوری در معاملات روز جاری بازار سنگاپور 0.3 درصد افزایش یافت و به 1237.66 دلار رسید. بهای معاملات این بازار تا سطح 1238.76 دلار نیز صعود کرده بود که بالاترین قیمت از 3 ژوئیه بود.

    در بازار نیویورک، هر اونس طلا برای تحویل در اوت به میزان 0.3 درصد رشد کرد و در 1236.80 دلار ایستاد. بهای معاملات این بازار روز دوشنبه با 6.20 دلار یا 0.5 درصد افزایش، در 1233.70 دلار بسته شده بود.

    دلار آمریکا به دلیل ابهام پیرامون روند تحکیم سیاست پولی آمریکا در معاملات روز سه‌شنبه در برابر سبدی از ارزهای بزرگ به پایین‌ترین سطح در 10 ماه گذشته سقوط کرد.

    به گفته جفری هالی، تحلیلگر ارشد بازار در شرکت OANDA، با تغییر انتظارات نسبت به دورنمای نرخ های بهره آمریکا پس از آمار اقتصادی ضعیف و لحن منفی یلن در هفته گذشته و همچنین اصلاحات التهاب‌برانگیز دونالد ترامپ، رییس جمهور آمریکا که به نظر می‌رسد در مثلث برمودای کنگره گم شده است، دلار ضعیف‌تر همچنان از طلا حمایت خواهد کرد.

    به گفته مارک تو، مدیر تحقیقات در گروه مالی وینگ فانگ هنگ کنگ، در حال حاضر طلا احتمالا در محدوده بین 1200 تا 1250 دلار معامله خواهد شد و بعید است طلا به سطح بالاتر از محدوده مذکور صعود کند زیرا عامل تاثیرگذار بزرگ دیگری مانند تنش‌های ژئوپلیتیکی وجود ندارد.

    بر اساس گزارش رویترز، ذخایر "اس پی دی آر گولد تراست" که بزرگترین صندوق سرمایه‌گذاری تحت پشتوانه طلا در جهان است، روز دوشنبه 0.21 درصد کاهش یافت و به 827.07 تن رسید.

    در بازار سایر فلزات ارزشمند، هر اونس نقره برای تحویل فوری 0.4 درصد افزایش یافت و به 16.14 دلار رسید. هر اونس پلاتین برای تحویل فوری 0.3 رشد کرد و 923.80 دلار معامله شد. هر اونس پالادیوم برای تحویل فوری تغییر چندانی نداشت و در 864.98 دلار ایستاد.

    برچسب ها
    پورسعید خلیلی