عصر بازار

معاون بازار شرکت بورس خبر داد؛

استقبال قابل توجه سهامداران از عرضه اولیه سهام به پرداخت ملت

عصر اعتبار- معاون بازار شرکت بورس تهران ضمن اعلام میزان حجم مبنا و ترکیب خریداران حقوقی و حقیقی نخستین شرکت تازه وارد بازار از استقبال قابل توجه سهامداران برای خریداری این سهم خبر داد.

استقبال قابل توجه سهامداران از عرضه اولیه سهام به پرداخت ملت
نسخه قابل چاپ
چهارشنبه ۲۸ تير ۱۳۹۶ - ۱۳:۳۹:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصر اعتبار» به نقل از ملت بازار، علی صحرایی با اشاره به عرضه دیروز 47.5 میلیون سهم شرکت به پرداخت ملت با کشف قیمت 1750 تومانی هر سهم ، اظهار داشت: ارزش 5 درصد سهام معامله شده این شرکت 95 میلیارد تومانی، بالغ بر 200 میلیارد تومان بود.

    وی ادامه داد: طبق محاسبات انجام شده ، میزان حجم مبنای سهام «پرداخت» 380 هزار سهم است.

    این مقام مسئول در مورد ترکیب خریداران حقوقی و حقیقی نخستین عرضه اولیه سال جاری هم گفت: در این عرضه ، مجموعا 67 هزار و 849 سرمایه گذار حقیقی و حقوقی حاضر به خرید شدند که نشان از استقبال قابل توجه از این سهم داشته و منجر به تسهیم سهام قابل واگذاری به میزان هر کد 730 سهم شد.

    صحرایی ادامه داد: از مجموع خریداران دیروز سهام به پرداخت ملت 66 هزار و 895 نفر مربوط به سهامدار حقیقی با 98.59 درصد و 954 فعال حقوقی با 1.4 درصد بود.

    براساس این گزارش، در عرضه اولیه به پرداخت ملت که به دلیل لزوم ارایه اطلاعات مدنظر سازمان بورس و پیش بینی سود سال جاری در پایان سه ماه اول سال ، در زمان بعد از اتمام معاملات انجام شد، 47.5 میلیون سهم «پرداخت» برای عموم واگذار شد و با توجه پیش بینی سود 2689 هر ریالی سهم ، نسبت P/E آن 6.5 مرتبه دیگر برآورد شد که 2.3 مرتبه کمتر از P/E گروه و 4.5 مرتبه پایین تر از P/E شرکت آسان پرداخت است.

    همچنین با توجه به سرمایه اسمی 95 میلیارد تومانی و قیمت 1750 تومانی هر سهم، ارزش روز بازار سهام به پرداخت ملت افزون بر 1.6 هزار میلیارد تومان شده است.

    علاوه بر این درحالی سهمیه هر کد حقیقی و حقوقی 2 هزار سهم تعیین شده بود که به هر کد 730 سهم تعلق گرفت تا تعداد بیشتری از سهامداران قادر به خرید باشند.

    برچسب ها
    پورسعید خلیلی