عصر بازار

در اجلاس سرآمدان اقتصاد ایران

نشان برترین بانک حامی توسعه اشتغال و تولید ملی نصیب بانک صادرات ایران شد

عصر اعتبار- نشان برترین بانک حامی توسعه اشتغال و تولید ملی به بانک صادرات ایران و لوح سپاس و جایزه ملی سرآمدان اقتصاد ایران در صنعت بانکداری به سیاوش زراعتی مدیرعامل این بانک در شانزدهمین اجلاس سرآمدان اقتصاد ایران اهدا شد.

نشان برترین بانک حامی توسعه اشتغال و تولید ملی نصیب بانک صادرات ایران شد
نسخه قابل چاپ
چهارشنبه ۲۸ تير ۱۳۹۶ - ۱۳:۴۰:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصر اعتبار»، در این اجلاس که با حضور حمید تهرانفر، قائم‌مقام مدیرعامل و عضو هیأت‌مدیره بانک صادرات ایران و جمعی از مدیران و کارشناسان این بانک، زهرا سعیدی عضو کمیسیون اقتصادی مجلس، صادقی مشاور وزیر صنعت، معدن و تجارت، طحان‌پور رئیس اتحادیه لوازم خانگی و جمعی از مدیران و فعالان اقتصادی، کارشناسان و صاحبنظران در حوزه تولید، خدمات و صادرات، به همت سازمان مردم‌نهاد دبیرخانه توسعه صنایع ملی ایران برگزار شد، گواهینامه استاندارد بین المللی برترین بانک متعهد از سوی مؤسسه بین‌المللی ICSgroup به بانک صادرات ایران اعطا شد.
    حمید تهرانفر، قائم‌مقام مدیرعامل و عضو هیأت‌مدیره بانک صادرات ایران طی سخنانی در این اجلاس با اشاره به وضعیت فعالیت شبکه بانکی کشور گفت: شبکه بانکی، نقش و جایگاه مهمی در اقتصاد کشور دارد و مسئولان و مقامات عالی کشور انتظار و خواسته‌های به حقی از شبکه بانکی دارند که می بایست با تلاش مضاعف به انتظارات جامه عمل پوشانده شود.
    وی ادامه داد: برخی تصمیم‌ها و تکالیفی که برعهده بانک‌ها نهاده شده، باعث ایجاد مشکلاتی در کارکرد اصلی آن‌ها شده است. واگذاری برخی شرکت‌ها و بنگاه‌ها به بانک‌ها برای رد دیون دولت، استفاده از منابع بانکی برای ساخت بزرگراه‌ها و تأمین مالی برخی پروژه‌ها که هزینه‌های بالا و سودآوری پایینی دارند و برخی خواسته‌ها و انتظارات، باعث فشار بر شبکه بانکی کشور شده است.
    تهرانفر در ادامه با اشاره به اینکه سازمان‌های مالی همچون یک سیستم هستند و تمام اجزا با هم در ارتباط هستند، اظهار داشت: اگر ارتباط بین اجزا به درستی درنظر گرفته نشود، کارکرد بانک دچار اختلال می‌شود. بخشی از منابع پایدار بانک‌ها، سپرده‌های سرمایه‌گذاری مدت‌دار بودند که منابع اصلی برای تأمین مالی و مشارکت در طرح‌های سودآور و پرداخت تسهیلات بود که این نظم به هم خورده و بانک‌ها برای حضور در صحنه رقابت، مجبور به جذب سپرده‌های بلندمدت روزشمار شده‌اند که هزینه جذب آن از نرخ‌های سپرده ٥ ساله نیز بیشتر است.
    قائم‌مقام مدیرعامل بانک صادرات ایران ادامه داد: منابع قرض‌الحسنه پس‌انداز نیز به طور کامل صرف پرداخت تسهیلات قرض‌الحسنه می‌شود و علاوه بر آن، بر بانک‌ها تکلیف می‌شود که از منابع جاری خود نیز برای پرداخت این تسهیلات استفاده شود و باعث ایجاد اختلال در مدیریت نقدینگی توسط بانک‌ها شده است.
    وی با تأکید بر لزوم توجه به ظرفیت و توان بانک‌ها گفت: در جلسات مختلف در قوای مختلف کشور، طرح‌ها و پروژه‌های مختلفی تصویب می‌شود که بانک‌ها امکان تأمین مالی آن‌ها را ندارند و لازم است بر اساس توان و ظرفیت بانک‌ها، تکالیف بر عهده آن‌ها نهاده شود.
    تهرانفر با اشاره به مشکلات ایجاد شده توسط مؤسسات مالی غیرمجاز در کشور گفت: این مؤسسات با عملکرد نامناسب خود باعث ایجاد اختلال در عملکرد شبکه بانکی کشور شدند. نبود مدیریت قوی و تخصص کافی باعث ایجاد مشکلاتی در این مؤسسات شده و اذهان مشتریان را نسبت به بانک‌ها بدبین کرده‌اند و باعث افزایش میزان تأمین نقدینگی بانک‌ها شده است.
    وی در پایان اظهار داشت: بانک‌ها از ابتدای فعالیت خود در کشور با فراز و فرودهایی روبه‌رو بوده‌اند. امروز نیز برای رفع چالش‌های شبکه بانکی کشور نیاز به سیاستگذاری مناسب از سوی مسئولان کشور، توجه به توان و ظرفیت بانک‌ها و افزایش این توان داریم. امید است با همراهی و حمایت‌های یکدیگر بتوانیم نظام بانکی کشور را با صلابت مدیریت کنیم و شاهد تحقق و شکوفایی بیش از پیش اقتصاد مقاومتی در کشور باشیم.
    گفتنی است در این اجلاس با توجه به مدارک و مستندات ارائه شده و بررسی های صورت گرفته از سوی دبیرخانه اجلاس، نشان برترین بانک حامی توسعه اشتغال و تولید ملی به بانک صادرات ایران و و لوح سپاس و جایزه ملی سرآمدان اقتصاد ایران در صنعت بانکداری به سیاوش زراعتی مدیرعامل این بانک اعطا شد. همچنین نشان عالی برترین روابط‌عمومی دانش‌محور در صنعت بانکداری به حمیدرضا رهبر، رئیس اداره کل روابط‌عمومی این بانک، اعطا شد.

    برچسب ها
    پورسعید خلیلی