عصر بازار

اتصال روسیه به بازار طلای شانگهای ؛

جایگرینی دلار با طلا در مبادلات انرژی روسیه و چین

عصر اعتبار- تسهیل امکان تجارت طلا بین دو کشور روسیه و چین روند کنار گذاشتن دلار از تجارت این دو کشور را سرعت خواهد بخشید.

جایگرینی دلار با طلا در مبادلات انرژی روسیه و چین
نسخه قابل چاپ
چهارشنبه ۲۸ تير ۱۳۹۶ - ۱۶:۳۸:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر اعتبار» به نقل از پایگاه خبری اقتصاد مقاومتی ،روسیه اخیرا به بازار طلای شانگهای چین متصل شده و این امکان فراهم شده است که روسیه و چین تجارت دوجانبه خود را به جای دلار با طلا ساماندهی نمایند.

    هفته گذشته سبربانک روسیه که یکی از بزرگترین بانک های این کشور است به طور رسمی به بازار طلای شانگهای چین متصل شد. اتصال این بانک بزرگ روسی به بازار طلای چین این امکان را فراهم میکند که دو کشور به سادگی بتوانند با یکدیگر تجارت طلا داشته باشند. در حال حاضر بازار طلای شانگهای چین بزرگترین بازار خرید و فروش طلای فیزیکی در جهان است.

    تسهیل امکان تجارت طلا بین دو کشور روسیه و چین روند کنار گذاشتن دلار از تجارت این دو کشور را سرعت خواهد بخشید. روسیه به طور رسمی اعلام کرده است که در تلاش است تا تجارت دوجانبه خود با کشور چین را به خصوص در بخش انرژی از طریق طلا و بدون استفاده از دلار انجام دهد.

    کشورهای روسیه و چین در بخش انرژی تبادلات گسترده ای با یکدیگر دارند. از طرفی روسیه یکی از بزرگترین صادرکنندگان انرژی در جهان است و از طرف دیگر کشور چین نیز در کنار آمریکا بزرگترین واردکننده انرژی در جهان به شمار میرود. این مسئله موجب شده است روسیه و چین در بخش انرژی همکاری های مشترک زیادی با یکدیگر داشته باشند.

    از طرف دیگر این دو کشور در زمینه مقابله با مداخلات آمریکا و به طور خاص کنار گذاشتن دلار و تضعیف جایگاه آن در عرصه تجارت جهانی نیز با یکدیگر همکاری گسترده ای دارند.

    دو کشور روسیه و چین توافق کرده اند که در زمینه صادرات انرژی روسیه به چین دلار را کنار بگذارند و تبادلات بخش انرژی خود را از روش های دیگری همچون استفاده از طلا ساماندهی نمایند. تسهیل تبادلات طلا بین روسیه و چین نیز گامی در راستای تحقق همین هدف بوده است. این اقدام روسیه و چین میتواند تأثیر قابل توجه در تضعیف جایگاه دلار و به طور خاص پترو دلار داشته باشد.

    برچسب ها
    پورسعید خلیلی
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • بازار امروز ۳۹۹
        • بازار امروز ۳۹۰
        • بازار امروز ۳۸۸
        • ۱۵
        • اعتبار امروز
        • شماره ۸ اعتبار امروز
        • شماره ۷ اعتبار امروز
        • شماره ۶ اعتبار امروز
        • شماره پنجم
        آخرین بروزرسانی ۳ ماه پیش
        آرشیو