عصر بازار

سمینار شناخت فرصت های تجاری ایران و اندونزی برگزار شد

عصر اعتبار- سمینار شناخت فرصت های تجاری ایران و اندونزی با برنامه ریزی و میزبانی وزارت تجارت این کشور جنوب شرق آسیا در شهر 'تنگرانگ' اندونزی برگزار شد.

سمینار شناخت فرصت های تجاری ایران و اندونزی برگزار شد
نسخه قابل چاپ
پنجشنبه ۲۹ تير ۱۳۹۶ - ۱۰:۴۸:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر اعتبار» به نقل از ایرنا، در این سمینار یک روزه که روز چهارشنبه در هتل 'آلیوم' شهر تنگرانگ برگزار شد، 'ولی الله محمدی نصرآبادی' سفیر ایران در جاکارتا، 'انور کمری' رایزن بازرگانی کشورمان در اندونزی و نمایندگانی از بعضی نهادهای دولتی و شرکت های خصوصی اندونزیایی علاقه مند به تجارت با ایران حضور داشتند.
    سفیر کشورمان در اندونزی در این سمینار با اشاره به زمینه های همکاری دو کشور در حوزه های مختلف، مشترکات فرهنگی و دینی، اقتصادهای مکمل، اراده مقامات دو طرف برای گسترش روابط اقتصادی و... شرایط مطلوب ایران پس از اجرای برنامه جامع اقدام مشترک (برجام) و استقبال کشورها و شرکت های مختلف خارجی برای برقراری روابط اقتصادی و تجاری با ایران را تشریح کرد.
    وی از شرکت های اندونزیایی خواست از این فرصت استفاده و برای سرمایه گذاری در ایران و یا بهره مندی از توان شرکت های ایرانی اقدام کنند.
    محمدی با اشاره با حضور شرکت های بزرگ بین المللی از کشورهای مختلف در بازار ایران و امضاء قرارداهای تجاری و سرمایه گذاری از جمله توتال، پژو، بوئینگ، ایرباس و... این تعاملات را نشانه برچیده شدن تحریم ها دانست.
    'جاتمیکو بریس' مدیر کل توسعه صادرات وزارت تجارت اندونزی نیز با اشاره به توافقات انجام شده در جریان سفر مقامات دو کشور و توافقات کمیسیون های مشترک اقتصادی از جمله در حوزه های نفت، گاز، پتروشیمی، بانک و بیمه، و تمایل جاکارتا و تهران برای تجارت مستقیم، خواستار همکاری بیشتر اندونزی و ایران برای اجرای این توافقات شد.
    وی فرصت های صادرات اندونزی به ایران را روغن پالم، پارچه، لباس و سایر محصولات صنعتی ذکر کرد و کالاهای وارداتی از ایران را نیز محصولات نفتی، گاز و مشتقات آنها دانست.
    این مقام اقتصادی و تجاری اندونزی در ادامه مهمترین چالش های تجارت با ایران را بالا بودن تعرفه های گمرکی ایران، وجود واسطه گری در امور بانکی در معاملات دو کشور و عدم شناخت محصولات این کشور در بازار ایران عنوان کرد.
    نماینده سازمان خدمات مالی اندونزی نیز که ناظر فعالیت های مالی و بانک های این کشور است در سخنانی مهمترین چالش در برقراری روابط بانکی با ایران را تردید مقامات مالی و بانکی اندونزی برای برقراری ارتباط، با وجود برداشته شدن تحریم های هسته ای دانست.
    وی گفت: دلیل این امر برقرار بودن تحریم های اولیه شامل ممنوعیت معامله با دلار، ممنوعیت معامله با افراد و نهادهای مالی آمریکایی، موضوعات گروه ویژه اقدام مالی (FATF )، احتمال نقض برجام و برگشتن تحریم ها می باشد. لذا بهتر است صبر کنیم تا وضعیت بهتر شود و برای کاهش ریسک در صورت برقراری رابطه تجاری اطمینان کامل از طرف ایرانی حاصل شود.
    نایب رئیس کمیته ایران در اتاق اندونزی نیز در این سمینار سخنانی در باب لزوم شناخت راه های انجام معامله و انتقال پول، مشارکت فعال در نمایشگاه ها برای معرفی محصولات، توجه به قیمت محصولات صادراتی به ایران برای رقابت با چین، لزوم در ارتباط بودن با اتاق بازرگانی ایران و بهره گیری از کمک سفارت اندونزی در تهران ارائه کرد.
    در این سمینار 'انور کمری' رایزن بازرگانی ایران در اندونزی نیز ضمن معرفی ویژگی ها و توانمندی های صادراتی کشور، روابط فعلی تجاری تهران – جاکارتا را تشریح کرد.
    سپس در این سمینار راه های توسعه همکاری های دو کشور در حوزه های تجارت کالا، سرمایه گذاری، خدمات فنی و مهندسی، کشاورزی، گردشگری و صادرات خدمات مطرح شد.
    در ادامه فعالان اقتصادی و تجاری دو کشور به مشارکت بیشتر در رویدادهای تجاری از جمله همایش ها، نمایشگاه ها، همراهی هیات های تجاری و... دعوت شده و تسهیلات قابل ارائه به بازدید کنندگان در نمایشگاه های ایران معرفی شد.
    در پایان این سمینار یک روزه نشست پرسش و پاسخ با مشارکت سفیر ایران در جاکارتا، رایزن بازرگانی ایران، نمایندگان وزارت تجارت و اتاق بازرگانی اندونزی و نماینده سازمان خدمات مالی این کشور برگزار شد.

    برچسب ها
    پورسعید خلیلی
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • بازار امروز ۳۹۹
        • بازار امروز ۳۹۰
        • بازار امروز ۳۸۸
        • ۱۵
        • اعتبار امروز
        • شماره ۸ اعتبار امروز
        • شماره ۷ اعتبار امروز
        • شماره ۶ اعتبار امروز
        • شماره پنجم
        آخرین بروزرسانی ۳ ماه پیش
        آرشیو