عصر بازار

سپرده‌گذاران تعاونی الزهرا تعیین‌تکلیف می‌شوند

عصر اعتبار- در جریان تعیین تکلیف سپرده‌گذاران تعاونی‌های منحله زیرمجموعه موسسه اعتباری کاسپین، به زودی و از دوم مردادماه وضعیت سپرده‌گذاران تعاونی منحله الزهرا مشهد نیز در دستور کار این موسسه قرار خواهد گرفت.

سپرده‌گذاران تعاونی الزهرا تعیین‌تکلیف می‌شوند
نسخه قابل چاپ
پنجشنبه ۲۹ تير ۱۳۹۶ - ۱۵:۰۲:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصرخودرو» به نقل از ایسنا، تعاونی الزهرا مشهد یکی از هشت تعاونی بود که بعد از انحلال در مجموعه موسسه اعتباری کاسپین قرار گرفت و این موسسه با مسئولیت ساماندهی به امور این تعاونی‌ها مجوز فعالیت رسمی در بازار پول را از بانک مرکزی دریافت کرد، اما چندی نکشید که با حواشی مواجه و وضعیت سپرده گذاران  هشت تعاونی با ابهام مواجه شد.

    این در حالی است که در ادامه فرشتگان به عنوان یکی از بزرگ‌ترین تعاونی‌های کاسپین دچار مشکلات بسیاری شد، به طوری که سپرده گذاران آن که تا بیش از 450 هزار نفر برآورد می‌شدند، دست به تجمعات و اعتراضات گسترده‌ای زدند و همچنان ادامه دارد. براین اساس بانک مرکزی تعیین تکلیف سپرده گذاران این تعاونی را به طور مرحله‌ای در دستور کار قرار داد و موسسه کاسپین نیز مسئول اجرای این طرح شد  و اکنون در مرحله چهارم تعیین تکلیف سپرده‌گذاران تا سقف 100 میلیون تومان در دستور کار قرار دارد.

    اما در تازه‌ترین تصمیم اتخاذ شده قرار است تا پرداخت وجوه سپرده گذاران تعاونی منحله الزهرا به عنوان دیگر مجموعه کاسپین نیز به زودی آغاز شود. فرآیند تعیین  تکلیف سپرده گذاران این تعاونی از دوم مردادماه شروع شده و کلیه سپرده گذاران این تعاونی می‌توانند با در دست داشتن مدارک و مستندات جهت افتتاح حساب و تعیین تکلیف سپرده به 80 شعبه منتخب موسسه کاسپین که مجوز فعالیت را از سوی بانک مرکزی دریافت کرده‌اند، مراجعه کنند.

    ظاهرا قرار است به مانند فرشتگان خط اعتباری از سوی بانک مرکزی برای تعیین تکلیف سپرده‌گذاران الزهرا در اختیار کاسپین قرار گیرد.

    فرشتگان، الزهرای مشهد، حسنات اصفهان، دامداران و کشاورزان کرمانشاه، بدو توس مشهد، امید جلیل گرگان و عام کشاورزان مازندران هشت تعاونی بودند که در مجموعه‌ای تحت عنوان کاسپین گرد آمده و در پایان سال 1394 مجوز فعالیت موسسه صادر شد.

    برچسب ها
    پورسعید خلیلی