عصر بازار

سهامداران عملکرد سال ۹۵ بانک خاورمیانه را تصویب کردند

عصر اعتبار- مجمع عمومی عادی سالانه بانک خاورمیانه روز شنبه ۳۱ تیر ۱۳۹۶، در سالن همایش اتاق بازرگانی ایران برگزار شد. این مجمع با حضور اکثریت صاحبان سهام، بازرس قانونی و نماینده سازمان بورس رسمیت یافت.

سهامداران عملکرد سال ۹۵ بانک خاورمیانه را تصویب کردند
نسخه قابل چاپ
يکشنبه ۰۱ مرداد ۱۳۹۶ - ۰۹:۵۸:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصراعتبار» , در ادامه جلسه کاندیداهای هیات رییسه مجمع معرفی و با تصویب حاضران ترکیب هیات رییسه تکمیل شد. در ابتدا آقای خسرو نایبی‌اهرنجانی رییس هیات مدیره بانک خاورمیانه به عنوان رییس مجمع، گزارشی از فعالیت‌های بانک در سال 1395 را  ارائه کرد. او اظهار داشت سال 1395 برای اقتصاد ایران حامل خبرهای امیدوار کننده بود و شاخص‌ها بهبود وضعیت اقتصادی را نوید می‌دهند. ولی به دلیل بانک محور بودن اقتصاد کشور، فشار روی بانک‌ها بسیار زیاد بود و بانک‌ها از جنبه‌های مختلف شرایط دشواری داشته و دارند. خوشبختانه بانک خاورمیانه به دلیل رعایت استاندارهای علمی بانکداری و الزام هیات مدیره محترم بر سلامت و صحت عملیات بانکی، جزو معدود بانک‌هایی بود که مشکلات یاد شده را تجربه نکرده است.
    به‌رغم کاهش مجدد حاشیه سود فعالیت‌های بانکی در این سال، خوشبختانه موفق شدیم کارنامه مثبتی به سهامداران تقدیم کنیم و اهداف پیشبینی شده در بودجه پیشنهادی را محقق سازیم. در این سال سود خالص بانک بیش از دوهزار‌میلیارد ریال بوده که نسبت به سال گذشته 49 درصد رشد داشته است. او تاکید کرد: با نگاهی به آینده و به منظور کسب آمادگی برای گسترش فعالیت‌های بانکداری بین‌الملل، استراتژی بانک بر تطابق با استاندارهای جهانی و بازبینی و مستندسازی فرایندها تاکید کرده و در سال 1395 با استفاده از مشاوره و نظارت یک سازمان معتبر حسابرسی جهانی، نسبت به استانداردسازی  عملیات بانکی در حوزه‌های مختلف از جمله مبارزه با پول‌شویی و تطبیق قوانین، حسابرسی و کنترل‌های داخلی‌ و مدیریت ریسک دستاوردهای بی‌نظیری کسب کردیم. نایبی در ادامه سخنانش گفت: شفافیت و درستی اطلاع‌رسانی فعالیت‌های بانک همواره مد نظر مدیریت بانک بوده است. در سال گذشته در رتبه‌بندی شرکت‌های پذیرفته‌شده در بورس اوراق بهادار تهران، براساس امتیاز کسب‌شده از نظر کیفیت افشا و اطلاع‌رسانی مناسب، بانک خاورمیانه در میان بانک های بورسی رتبه نخست را کسب کرد. همچنین سهام بانک خاورمیانه با درصد شناوری 75 درصدی، از نقدشونده‌ترین سهام‌های بورسی اعلام شد.
    افزایش سرمایه بانک به میزان یک هزار میلیارد ریال که به تصویب مجمع عمومی بانک رسیده بود به ثبت رسید. این افزایش از محل مطالبات حال شده  و آورده نقدی سهام داران تامین شد تا امکان افزایش توان ارائه تسهیلات به بنگاه‌های موفق اقتصادی کشور فراهم گردد. در ادامه آقای دکتر عقیلی مدیرعامل بانک روند تهیه گزارش‌های مالی و چگونگی بررسی آن توسط بانک مرکزی و دریافت مجوز برگزاری مجمع را به سهامداران توضیح دادند.
    سپس آقای مجید نورمحمدی معاون مالی بانک ضمن قرائت پیام هیات مدیره و پیام مدیرعامل گزارش مالی عملکرد بانک در سال مالی گذشته را شرح دادند و در نهایت پیشنهاد تقسیم سود برای هر سهم 300 ریال با شرط توزیع 100 ریال و انتقال 200 ریال به سود انباشته برای اعلام نظر مجمع پیشنهاد شد. بعد از قرائت گزارش، نماینده بازرس قانونی و حسابرس مستقل، گزارش حسابرس رسمی را به اطلاع سهامداران رساند. در خصوص عملکرد بانک در سال 1395 بانک خاورمیانه با رشد مناسب منابع و مصارف خود توانست کارنامه عملکرد مناسبی را برای سال 1395 به سهامداران عرضه نماید. پس از ارائه گزارش‌های رسمی، آقایان دکتر عقیلی و نورمحمدی به سوالات سهامداران در مورد برخی موارد مندرج در صورت‌های مالی،گزارش حسابرس و پیش‌بینی وضعیت بانک و برنامه‌های آینده پاسخ دادند. در ادامه مجمع، طبق دستور جلسه در مورد تصویب صورت‌های مالی، تقسیم سود، تعیین پاداش هیات مدیره، تعیین حق حضور اعضای غیرموظف ، انتخاب بازرس قانونی و انتخاب روزنامه رسمی بانک رای‌گیری به عمل آمد که مورد تصویب مجمع عمومی صاحبان سهام قرار گرفت. با موافقت سهامداران، مقرر شد سود نقدی تصویب شده مطابق مفاد مندرج در اساسنامه بانک توزیع و سود انباشته پس از اخذ مجوز افزایش سرمایه بابت افزایش سرمایه استفاده شود.

    برچسب ها
    پورسعید خلیلی