عصر بازار

رئیس جمهور روسیه پیش بینی می کند ؛

به زودی یک ارز بین‌المللی جای دلار را می گیرد

عصر اعتبار- ولادیمیر پوتین معتقد است در آینده نزدیک با تداوم روند فعلی، جایگاه دلار بیش از زمان حاضر تضعیف خواهد شد و با جهت دهی به افکار عمومی مردم و رهبران کشورهای دنیا میتوان یک واحد پولی بین المللی ایجاد کرد که جایگزین دلار در مبادلات بین المللی شود.

به زودی یک ارز بین‌المللی جای دلار را می گیرد
نسخه قابل چاپ
يکشنبه ۰۱ مرداد ۱۳۹۶ - ۱۶:۵۸:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر اعتبار» به نقل از پایگاه خبری اقتصاد مقاومتی ،ولادیمیر پوتین رئیس جمهور روسیه در سخنانی گفته است در آینده نزدیک این امکان فراهم خواهد شد که دلار جایگاه خود را به عنوان انتخاب اول کشورها به منظور تجارت خارجی از دست بدهد و یک واحد پول بین المللی جایگزین دلار شود.

    ولادیمیر پوتین معتقد است در وضعیت فعلی روند تضعیف دلار آغاز شده است. با اینحال در حال حاضر امکان کنار گذاشتن دلار فراهم نیست. اما در آینده نزدیک با تداوم روند فعلی، جایگاه دلار بیش از زمان حاضر تضعیف خواهد شد و با جهت دهی به افکار عمومی مردم و رهبران کشورهای دنیا میتوان یک واحد پولی بین المللی ایجاد کرد که جایگزین دلار در مبادلات بین المللی شود.

    پوتین در زمینه استفاده از پول های الکترونیکی موجود مانند بیت کوین و امکان جایگزین کردن دلار با آن ها نیز گفته است در حال حاضر بازار پول های الکترونیکی به طور صحیح و شفافی کنترل نمیشود و به همین دلیل نمیتوان اطمینان داشت که این واحد های پولی میتوانند جایگزین مناسبی برای دلار آمریکا باشند.

    پوتین گفته است: «جایگزینی دلار با واحد های پولی الکترونیکی یک ایده بسیار مناسب است. اما در حال حاضر امکان اجرایی شدن ندارد.» با اینحال پوتین معتقد است در آینده نزدیک شرایط برای ایجاد یک واحد پولی بین المللی که جایگزین دلار شود فراهم خواهد شد.

    در حال حاضر بسیاری از کشورها تلاش کرده اند تا جای ممکن دلار را از تجارت خارجی خود حذف نمایند. اما این روند کمتر از 10 سال است که شدت گرفته و تا زمانی که بسیاری از کشورها به این مسیر روی بیاورند فاصله وجود دارد.

    از طرف دیگر استفاده از پول های الکترونیکی همچون بیت کوین نیز در سال های اخیر روندی بسیار صعودی داشته و این پول های الکترونیکی در بسیاری از کشورها رواج یافته اند. رواج این پول ها نیز توانسته است تا حدودی از سلطه دلار بر نظام مالی جهانی بکاهد.

    برچسب ها
    پورسعید خلیلی