عصر بازار

رئیس امور مالیاتی شهر و استان تهران خبر داد

دریافت ۷۰۰ هزار اظهارنامه مالیاتی مشاغل در استان تهران

عصر اعتبار- رئیس امور مالیاتی شهر و استان تهران گفت: بر اساس آمار و اطلاعات بیش از ۷۰۰ هزار اظهارنامه مالیاتی در شهر و استان تهران ثبت شده است.

دریافت ۷۰۰ هزار اظهارنامه مالیاتی مشاغل در استان تهران
نسخه قابل چاپ
يکشنبه ۰۱ مرداد ۱۳۹۶ - ۲۰:۳۳:۰۰

     به گزارش پایگاه خبری«عصراعتبار» به نقل از شبکه اخبار اقتصادی و دارایی، رئیس امور مالیاتی شهر و استان تهران گفت: بر اساس آمار و اطلاعات بیش از 700 هزار اظهارنامه مالیاتی در شهر و استان تهران ثبت شده است و امکان دارد برخی شرکت‌ها و املاک نیز علی‌رغم اینکه می‌توانند تا پایان تیرماه اظهارنامه خود را ثبت کنند، نسبت به ارائه اظهارنامه اقدام کرده باشند.

    محمدرضا نوری، رئیس امور مالیاتی شهر و استان تهران در گفت‌وگو با خبرنگار اقتصادی خبرگزاری فارس با بیان اینکه صاحبان مشاغل گروه سوم کسانی هستند که تا یک میلیارد تومان درآمد دارند، تصریح کرد: مودیان به سه گروه تقسیم شده‌اند که طبق قانون، مهلت ارائه اظهارنامه آنها زمان‌بندی شده است.
    وی با اشاره به اینکه طبق دستورالعمل تبصره 100 قانون مالیات‌های مستقیم، بخشی از صاحبان مشاغل با مالیات مقطوع 8 درصد اظهارنامه ارائه کرده‌اند، گفت: مالیات آن دسته از صاحبان مشاغل که فروش و یا درآمد سال 95 آنها تا 156 میلیون تومان بوده است، مقطوع محسوب شده و بسیاری از مودیان، درخواست استفاده از این نوع تسهیلات را داشته‌اند.
    نوری با تأکید بر اینکه سازمان امور مالیاتی کشور از ظرفیت‌های قانونی به منظور ارائه تسهیلات به مودیان و کسب رضایت ایشان استفاده کرده است، اظهار داشت: گروه اول، حجم فعالیت محدودتری نسبت به سایر گروه‌ها دارد و قاعدتا درآمد آنها نیز از درجه اهمیت کمتری برخوردار است. از سوی دیگر با ارائه این نوع تسهیلات به مشاغل، هزینه وصول مالیات برای سازمان کاهش یافته و ظرفیت‌ها در خدمت مبارزه با فرار مالیاتی و دیگر امور قرار می‌گیرد.
    رئیس امور مالیاتی شهر و استان تهران با تأکید بر اینکه اگر اسناد و مدارکی دال بر درآمد بیشتر این مودیان به دست آید، قطعا مابه‌التفاوت مالیات از آنها وصول خواهد شد، خاطرنشان کرد: اگر اسنادی وجود نداشت، مالیات 8 درصدی قطعی تلقی می‌شود.
    وی افزود: سازمان امور مالیاتی شرایطی را فراهم کرده است تا مودیانی که امکان پرداخت مالیات خود را ندارند بتوانند حداکثر در چهار قسط و تا پایان شهریورماه پرداخت کنند و همان موقع نیز برگه قطعی مالیات را دریافت خواهند کرد.

    برچسب ها
    پورسعید خلیلی