عصر بازار

از سوی جهانگیری ابلاغ شد؛

ماموریت‌های جدید دولت به سازمان تامین اجتماعی

عصر اعتبار- معاون اول رئیس جمهور با ابلاغ مصوبه‌ای به وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی، سازمان تأمین اجتماعی مکلف است لیست حقوق و دستمزد ارسالی کارفرمایان را حداکثر ظرف مدت شش ماه مورد رسیدگی قرار دهد.

ماموریت‌های جدید دولت به سازمان تامین اجتماعی
نسخه قابل چاپ
دوشنبه ۰۲ مرداد ۱۳۹۶ - ۱۲:۳۸:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصر اعتبار» به نقل از پایگاه اطلاع رسانی دولت، معاون اول رییس جمهور و رییس ستاد فرماندهی اقتصاد مقاومتی مصوبه جلسه اخیر ستاد فرماندهی اقتصاد مقاومتی مورخ 1396.4.26 در خصوص رفع مشکلات فعالان اقتصادی بخش خصوصی در جهت بهبود فضای کسب و کار را به وزارتخانه‌ وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی ابلاغ کرد.

     متن کامل این مصوبات به شرح ذیل است:

    وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی

    «ستاد فرماندهی اقتصاد مقاومتی» در جلسه سی و نهم مورخ 26/4/1396 به استناد مفاد مصوبه شماره 85001/ت52442 هـ مورخ 31/6/1394 هیئت محترم وزیران و در راستای اجرای سیاست‌های کلی اقتصاد مقاومتی، به منظور رفع مشکلات فعالان اقتصادی بخش خصوصی با سازمان تأمین اجتماعی و مساعدت در جهت بهبود فضای کسب و کار ، امنیت سرمایه‌گذاری و ایجاد اشتغال ، در اجرای مواد 39 و 101 قانون تأمین اجتماعی مصوب نمود؛

    1- سازمان تأمین اجتماعی مکلف است لیست حقوق و دستمزد ارسالی کارفرمایان را حداکثر ظرف مدت شش ماه از تاریخ دریافت ، مورد رسیدگی قرار داده و در صورتی که از لحاظ تعداد بیمه‌شدگان یا میزان دستمزد یا حقوق یا کار (مدت اشتغال) نقص یا اختلافی مشاهده نماید، مراتب را به کارفرما ابلاغ و مابه‌التفاوت را وصول نماید. رسیدگی و بازرسی از دفاتر و مدارک کارفرمایان صرفاً محدود به آن بخش از دفاتر می‌باشد که مرتبط با حقوق و مزایای کارکنان و پیمان‌ها است.

    2- سازمان تأمین اجتماعی مکلف است در صورت شکایت هر یک از کارکنان کارگاه مبنی بر عدم پرداخت حق بیمه در مدت اشتغال با استناد به ماده 47 قانون تأمین اجتماعی و نظر بازرسی یا مندرجات دفاتر قانونی، حق بیمه فرد یا افراد شاکی را مورد مطالبه قرار دهد.

    3- در موارد عدم ارایه پیمان‌ها توسط کارفرما با رعایت مفاد ماده 38 قانون تأمین اجتماعی ، بازرسی مندرجات دفاتر قانونی توسط بازرس ملاک مطالبات سازمان تأمین اجتماعی خواهد بود.

    4- بازرسی مندرجات دفاتر قانونی صرفاً در بازه یکسال قبل از ارایه آخرین لیست ارسالی کارفرمایان مجاز است.

    5- سازمان تأمین اجتماعی مکلف است لیست بیمه شدگان را به تفکیک کارگاه‌های محل اشتغال در یک سامانه الکترونیک نگهداری نماید. تمامی طرف‌های قرارداد مکلفند لیست بیمه‌شدگان و پیمان‌های خود را در سامانه مزبور ثبت نمایند.

    بدین‌وسیله مراتب فوق برای اجرا ابلاغ می‌شود.

    اسحاق جهانگیری

    برچسب ها
    پورسعید خلیلی
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • بازار امروز ۳۹۹
        • بازار امروز ۳۹۰
        • بازار امروز ۳۸۸
        • ۱۵
        • اعتبار امروز
        • شماره ۸ اعتبار امروز
        • شماره ۷ اعتبار امروز
        • شماره ۶ اعتبار امروز
        • شماره پنجم
        آخرین بروزرسانی ۳ ماه پیش
        آرشیو