عصر بازار

سهم بیمه کارفرما حذف شد

خبر خوش برای کارگاه‎های زیر ۵ نفر

عصر اعتبار- وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی از حذف سهم حق بیمه کارفرما در بنگاه‌های با تعداد کارگر کمتر از ۵ نفر خبر داد.

خبر خوش برای کارگاه‎های زیر ۵ نفر
نسخه قابل چاپ
دوشنبه ۰۲ مرداد ۱۳۹۶ - ۱۳:۵۴:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصر اعتبار» به نقل از تسنیم، علی ربیعی در نهمین اجلاسیه دوره ششم نمایندگان اتاق اصناف ایران با اشاره به سهم 25 درصدی اصناف در تولید ناخالص ملی افزود: سهم بنگاه‌های کوچک متوسط وخرد از اشتغال 85 درصد است که 80 درصد از این بنگاه‌ها زیرمجموعه اصناف هستند.
    وی با اشاره به راه اندازی سامانه تحلیل بازار کار در وزارت کار گفت: با استفاده از این سامانه وضعیت اشتغال در کشور بصورت شفاف مشخص خواهد شد.
    وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی رویکرد این وزارتخانه را ایجاد اشتغال فراگیر دانست و ادامه داد: ایجاد اشتغال پایدار در بنگاه‌های کوچک متوسط و خرد عملیاتی می‌شود و صنایع بزرگ در این مسیر دیگر اثری ندارد.
    ربیعی با اشاره به اهمیت مشارکت مردم در تولید ملی گفت:: ساختار اقتصادی کشور به دلیل همگام نبودن بازار پول و سرمایه، امکان این مشارکت را فراهم نکرده است.
    وی ایجاد اشتغال پایدار و اتصال بنگاه‌های کوچک و خرد را به بازار جهانی از برنامه‌های مهم وزارت کار اعلام کرد و افزود: باید زمینه ایجاد 157 هزار شغل در بخش کشاورزی، 247 هزار شغل در صنعت و 491 هزار شغل نیز در بخش خدمات را فراهم کنیم.

    برچسب ها
    پورسعید خلیلی