عصر بازار

سفیر تایلند:

تفاهمنامه های اقتصادی ایران و تایلند باید اجرایی شود

عصر اعتبار- سفیر تایلند در تهران، دیدار سال گذشته رییس جمهوری کشورمان از بانکوک را نقطه عطفی در روابط دو کشور دانست و گفت: از آن زمان تا کنون تفاهمنامه های اقتصادی بسیاری با تهران منعقد شده است که باید اجرایی شوند.

تفاهمنامه های اقتصادی ایران و تایلند باید اجرایی شود
نسخه قابل چاپ
دوشنبه ۰۲ مرداد ۱۳۹۶ - ۱۴:۵۴:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصر اعتبار» به نقل از ایرنا، کالایانا ویپاتی پومی پراتس روز دوشنبه در همایش تجاری ایران و تایلند در اتاق بازرگانی صنایع، معادن و کشاورزی ایران با حضور فعالان اقتصادی دو کشور، افزود: دو کشور 62 سال است با یکدیگر روابط تجاری دارند و مشترکات فرهنگی و اجتماعی و حتی سیاسی بسیاری بین دو کشور است که دو ملت را به هم نزدیک می کند.
    سفیر تایلند در تهران ادامه داد: دلیل حضور امروز ما نیز همین است و آمده ایم تا برای افزایش مناسبات تجاری، قدم های موثر برداریم.
    ویپاتی تصریح کرد: صنعت غذای حلال ایران ظرفیت بسیار بالایی دارد که تایلند می تواند از آن بهره ببرد.
    وی، جمعیت 80 میلیون نفری، منابع طبیعی غنی و امنیت ایران را از مشخصه های مهم بازار ایران برشمرد و اضافه کرد: به همین خاطر بانکوک مایل است روابط تجاری خود را با تهران گسترش دهد.
    ویپاتی پتانسیل گردشگری ایران را بی نظیر توصیف کرد و گفت: امید می رود در آینده نزدیک دست اندرکاران صنعت گردشگری ایران بتوانند از تایلند نیز گردشگر جذب کنند و همانگونه که تایلند از مقاصد گردشگری ایرانی ها است، عکس آن نیز صادق باشد.
    این مقام مسئول تاکید کرد: وزارت گردشگری تایلند در این زمینه آماده همکاری با ایران است و از توسعه مناسبات گردشگری میان دو کشور حمایت می کند.
    حجم مبادلات تجاری ایران و تایلند در سال 2016 معادل 411 میلیون دلار بود. سال گذشته، صادرات ایران به تایلند به 154 میلیون دلار رسید که نسبت به سال پیش از آن 67 درصد افزایش داشت و صادرات تایلند به ایران نیز با 23 درصد رشد به 957 میلیون دلار بالغ شد.

    برچسب ها
    پورسعید خلیلی