عصر بازار

رییس سازمان خصوصی سازی خبر داد:

سود سهام عدالت به ١٢٥ هزار تومان رسید

عصر اعتبار- پوری حسینی گفت: سود افرادی که از محل آورده به یک میلیون تومان رسیده و بدهی ندارند، به ١٢٥ هزار تومان رسیده است.

سود سهام عدالت به ١٢٥ هزار تومان رسید
نسخه قابل چاپ
سه شنبه ۰۳ مرداد ۱۳۹۶ - ۱۱:۵۱:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصر اعتبار» به نقل از ایلنا، میر علی اشرف پوری حسینی معاون وزیر اقتصاد صبح امروز در یک نشست خبری با اشاره به سود حاصل از شرکتهای سرمایه پذیر مشمولین سهام عدالت اظهار داشت: تا به امروز ٣٣٤٥ میلیارد تومان سود توسط ٣۰ شرکت از ٤٩ شرکت قطعی شده است.

    وی افزود: سود افرادی که از محل آورده به یک میلیون تومان رسیده، در سامانه موجود است و بدهی ندارند، به ١٢٥ هزار تومان رسیده است.

    پوری حسینی تصریح کرد: البته در صورتی که تا پایان مهر ماه مجمع شرکت هلدینگ خلیج فارس برگزار شود سود مشمولین سهام عدالت به بیش از ١٥۰ هزار تومان خواهد رسید.

    وی گفت: به منظور ارائه گزارش از نحوه عملکرد دولت در حوزه خصوصی سازی قرار است هفته آینده با حضور مقامات کشوری از نحوه اجرای اصل ٤٤ و نقاط قوت و ضعف گزارشی ارائه شود.

    وی افزود: ارزیابی از واگذاری های کنترلی طی سالهای گذشته صورت خواهد گرفت و به قبل و بعد واگذاری نمره داده شده است.

    پوری حسینی در خصوص سهام عدالت گفت: سال گذشته آیین رونمایی سامانه سهام عدالت صورت گرفت و بر این اساس ٤٧ میلیون نفر مجاز به ورود به سامانه شدند و از سال ٩٦ نیز شماره شبا دریافت شد و بر اساس آن تا امروز ٣٦ میلیون نفر وارد سامانه شده و از وضعیت سهام خود مطلع شده اند و ٢٩ میلیون نفر شماره شبا داده اند.

    وی افزود: عدم انطباق شماره شبا از سوی نظام بانکی دریافت شده و ٢٧ میلیون نفر شماره شبای تأیید شده دارند. این در حالی است که نسبت به ٢۰ میلیون نفری که هنوز شماره شبا نداده اند نگران هستیم.

    وی اظهار داشت: از ٤٩ شرکت دارای قیمت گذاری قطعی ٣۰ شرکت سود توزیع کرده اند و ١٦ شرکت یا تنفس إعلام کرده یا سود نداشته اند؛ البته سه شرکت از جمله هلدینگ خلیج فارس که عدد قابلتوجهی سود دارد هنوز مجمع برگزار نکرده اند.

    پوری حسینی درباره میزان سود سهام عدالت گفت: افرادی که مجموع سهام تخصیص یافته به آنها از محل سود ، تخفیف، و آورده نقدی یک میلیون تومان است، و صورتحساب کنونی انها معادل این رقم است، واریزی سود سهام عدالت برای انها 125هزارتومان خواهد بود

    وی ادامه داد: برای افرادی که سهام انها 530 هزارتومان است نیز مبلغ سود حدود 65هزارتومان خواهد بود.این میزان سود افزایش خواهد داشت زیرا سه شرکت مهم سهام عدالت از جمله هلدینگ خلیج فارس هنوز مجمع خود را برگزار نکرده اند و  اگر این مجامع برگزار شود نرخ سود افراد دارای یک میلیون تومان سهام، 150 هزار تومان خواهد بود.

    پوری حسینی گفت: تنها افرادی که تا پایان تیرماه سال جاری اقدام به افزایش سقف سهام خود تا یک میلیون تومان اقدام کرده اند سود کامل سال ٩٥ را می گیرند اگرچه واریز این وجه اجباری نیست.

    برچسب ها
    پورسعید خلیلی
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • بازار امروز ۳۹۹
        • بازار امروز ۳۹۰
        • بازار امروز ۳۸۸
        • ۱۵
        • اعتبار امروز
        • شماره ۸ اعتبار امروز
        • شماره ۷ اعتبار امروز
        • شماره ۶ اعتبار امروز
        • شماره پنجم
        آخرین بروزرسانی ۳ ماه پیش
        آرشیو