عصر بازار

کاهش ارزش دلار به کمترین میزان ۱۳ ماه گذشته

عصر اعتبار- رویترز اعلام کرد: قیمت طلا امروز با ناامیدی سرمایه‌گذاران به افزایش نرخ بهره در پایان نشست دو روزه فدرال رزرو افزایش یافت و هر اونس به قیمت ۱۲۵۶.۹ دلار به فروش رفت.

کاهش ارزش دلار به کمترین میزان ۱۳ ماه گذشته
نسخه قابل چاپ
سه شنبه ۰۳ مرداد ۱۳۹۶ - ۱۳:۱۹:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصر اعتبار» به نقل از فارس، امروز در بازارهای جهانی قیمت طلا با 1.9 دلار افزایش نسبت به روز گذشته به قیمت 1256 دلار و 90 سنت به فروش رفت.

    قیمت فلز زرد امروز در کمترین زمان به قیمت 1254 دلار و 80 سنت و در بیشترین زمان به قیمت 1258 دلار و 40 سنت معامله شد.

    قیمت این فلز گرانبها امروز نسبت به یک ماه گذشته 30 سنت افزایش داشته، اما نسبت به یک سال گذشته با 58.4 دلار با کاهش همراه بوده است.

    در گروه سایر فلزات گرانبها هم نقره 4 سنت افزایش داشت و هر اونس از این فلز به قیمت 16.5 دلار معامله شد.

    فلزات گرانبهای پلاتینوم و پالادیوم هم افزایش‌های به تدریج 5 و 4 دلار داشتند.

    خبرگزاری رویترز در مورد افزایش قیمت طلا در بازارهای جهانی نوشت: ابهامات سیاسی در آمریکا باعث شده قیمت دلار به کمترین میزان 13 ماه گذشته برسد. در آمریکا بحث‌هایی در رابطه با شکست برنامه سلامت ترامپ از سوی جناح‌های مخالف مطرح می‌شد.

    همچنین هنوز بحث بررسی ارتباط کمپین‌های انتخاباتی ترامپ با روسیه وجود دارد.

    کاهش ارزش دلار معمولاً خرید طلا را توسط ارزهای غیر از دلار ارزان‌تر می‌کند و با افزایش تقاضا، قیمت در بازار بالا می‌رود.

    از سوی دیگر، بازار در انتظار نشست دو روزه فدرال رزرو است که از پنجشنبه آغاز خواهد شد و در پایان، بر نرخ بهره تصمیم‌گیری می‌کند، سرمایه‌گذاران امید چندانی به افزایش نرخ بهره ندارند.

    تحلیلگر مؤسسه تحقیقاتی ANZ گفت: «در حالی که امیدی به افزایش نرخ بهره نیست، بازار احتمالاً همان حالت ضعیف خود را در روزهای منتهی به تصمیم‌گیری برای نرخ بهره ادامه دهد.»

    از سوی دیگر، ادواردمیر تحلیلگر اینتل می‌گوید"«هنوز پایانی بر تضعیف ارزش دلار در زمان‌هایی که نمایش ناامنی سیاسی در آمریکا وجود دارد نمی‌بینیم و نیز سقف بدهی‌های آمریکا به مهلت خودش نزدیک‌تر می‌شود، ما همچنان در بازار طلا محتاط اما امیدوار پیش می‌رویم.»

    براساس این گزارش، ارزش دلار در برابر سبد دیگر ارزها به کمترین میزان 13 ماه گذشته رسید، چرا که تجار و سرمایه‌گذاران همچنان مردد هستند که فدرال رزرو در پایان نشست این هفته به افزایش نرخ بهره تصمیم بگیرد.

    همچنین عامل دیگری هم برای کاهش ارزش دلار وجود دارد و آن این است که از نظر سرمایه‌گذاران، ناامنی‌های سیاسی و اختلافات جناحی که اکنون وجود دارد، احتمالاً مانعی برای اصلاحات مالیاتی و محرک‌های مالی ترامپ ایجاد کند.

    روز دوشنبه جرد کشنر داماد ترامپ اعلام کرد: به رغم اینکه در سال گذشته چهار بار با مقامات روسی دیدار داشته، اما هیچ دخالتی در آنچه نقش روسیه در کمپین انتخاباتی ترامپ گفته می‌شود، نداشته است.

    برچسب ها
    پورسعید خلیلی
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • بازار امروز ۳۹۹
        • بازار امروز ۳۹۰
        • بازار امروز ۳۸۸
        • ۱۵
        • اعتبار امروز
        • شماره ۸ اعتبار امروز
        • شماره ۷ اعتبار امروز
        • شماره ۶ اعتبار امروز
        • شماره پنجم
        آخرین بروزرسانی ۳ ماه پیش
        آرشیو