عصر بازار

اروپا ۱۰۰ میلیارد یورو از تحریم روسیه زیان دید

عصر اعتبار- اتحادیه اروپا با تحریم‌های ضد روسیه، میلیاردها دلار پول و همچنین اعتماد روسیه را از دست داد.

اروپا ۱۰۰ میلیارد یورو از تحریم روسیه زیان دید
نسخه قابل چاپ
سه شنبه ۰۳ مرداد ۱۳۹۶ - ۱۶:۰۱:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصر اعتبار» به نقل از مهر، آنتونیو فالیکو، رئیس هیئت مدیره بانکا اینتسا ایتالیا گفت: کشورهای عضو اتحادیه اروپا از تحریم‌های غربی بیشتر از روسیه زیان کردند.

    وی ادامه داد: کشورهای اتحادیه اروپا در نتیجه تحریم‌هایی وضع شده علیه روسیه متحمل ضررهای مالی جدی شدند. ضررهای آن‌ها جمعا حدود 100 میلیارد یورو شد. آنها همچنین فرصت‌های شغلی زیادی را از دست دادند.

    فالیکو در مصاحبه با روزنامه آلمانی DWN گفت: طبق اطلاعات من آلمان حداقل 500 هزار فرصت شغلی را از دست داد و در ایتالیا هم حدود 250 هزار تا 300 هزار فرصت شغلی از دست رفت.

    در همین زمان این متخصص ایتالیایی نگرانی خود را در مورد از دست رفتن اعتماد بین روسیه و کشورهای غربی بیان کرد.

    طبق گفته او، از این به بعد تاجران روسی ریسک‌های سیاسی را در نظر خواهند گرفت و به دنبال شرکای تجاری قابل اعتمادتری در خارج از اتحادیه اروپا می‌گردند.

    این متخصص به روزنامه آلمانی گفت:از این پس شرکت‌های روسی قبل از این‌که با شرکایی از کشورهایی که این تحریم‌ها را وضع کرده‌اند همکاری تجاری داشته باشند احتیاط بیشتری خواهند کرد. آنها دیگر مطمئن نیستند که در افق همکاری آنها در آینده موانع جدیدی ایجاد خواهد شد یا خیر. بنابراین آنها نقش ریسک سیاسی را در اقدامات آتی خود بسیار پررنگ‌تر خواهند کرد.

    او اضافه کرد: در نتیجه ممکن است شرکت‌های روسی به دنبال تولیدکنندگان و تامین‌کنندگان دیگری بروند که حتی ممکن است کیفیت یکسانی به آنها ارائه نکنند اما از لحاظ سیاسی قابل اعتمادتر باشند. این یک نتیجه غیر مستقیم اما بسیار جدی تحریم‌های اقتصادی است.

    طبق گفته فالیکو اقتصاد روسیه توانسته است با استفاده از توانایی سازگاری خود، شرایط جدیدی را به وجود آورد.

    فالیکو گفت: وقتی ما در مورد کشاورزی و صنعت غذا صحبت می‌کنیم، موفقیت اقتصاد روسیه مشهود است. در طول این بحران این حوزه‌های اقتصادی به شکل مثبتی توسعه پیدا کرده‌اند.  به علاوه تحریم‌ها باعث آغاز برنامه‌های توسعه بلندمدتی، به ویژه در حوزه تحقیق و آموزش شد که نتایج آن در سال‌های آینده مشاهده خواهد شد.

    در سال 2014 اتحادیه اروپا و آمریکا تحریم‌هایی را بر علیه روسیه به اتهام دخالت در بحران اکراین وضع کردند. از آن موقع به بعد مدت زمان این تحریم‌ها چندین بار تمدید شد.

    مسکو این اتهامات را رد کرد و قوانین و اقداماتی را به تلافی این تحریم‌ها بر علیه کشورهایی که آن‌ها را وضع کرده بودند معرفی کرد. مقامات روسیه چندین با تاکید کردند که این تحریم ها و قانون‌هایی که روسیه برای تلافی آن وضع کرده بسیار نامطلوبند و هم برای اقتصاد روسیه و هم برای اقتصاد اروپا زیان‌آور هستند.

    برچسب ها
    پورسعید خلیلی