عصر بازار

همزمان با خروج مشتریان بدلیل برگزیت؛

دویچه بانک آلمان ۳۵۰ میلیارد دلار از انگلیس خارج می‌کند

عصر اعتبار- دویچه بانک ۳۰۰میلیارد یورو (معادل ۳۵۰ میلیارد دلار) از ترازنامه شعبه انگلستان خود را به فرانکفورت منتقل می‌کند چراکه تجارت مشتریان و دارایی‌های آنان به دنبال برگزیت، این کشور را ترک می‌کنند.

دویچه بانک آلمان ۳۵۰ میلیارد دلار از انگلیس خارج می‌کند
نسخه قابل چاپ
چهارشنبه ۰۴ مرداد ۱۳۹۶ - ۰۹:۵۶:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصر اعتبار» به نقل از مهر، طبق گفته یک منبع آگاه، دویچه بانک 300 میلیارد یورو (معادل 350 میلیارد دلار) از ترازنامه شعبه انگلستان خود را به فرانکفورت منتقل کند چراکه تجارت مشتریان و دارایی‌های آنان به دنبال تصمیم بریتانیا به ترک اتحادیه اروپا، این کشور را ترک می‌کنند.

    این منبع آگاه به بلومبرگ انگلیسی گفت:قرار است این فعالیت که به آن پروژه بولاین گفته می‌شود در سپتامبر 2018 آغاز شود و سرمایه‌ها تا مارچ 2019 انتقال پیدا کنند. 300 میلیون یورو که قرار است منتقل شود تقریبا معادل یک پنجم کل ترازنامه دویچه بانک است که در پایان سال گذشته 1.59 تریلیون یورو برآورد شد.

    مدیر اجرایی ارشد دویچه بانک ، جان کرایان، اخیرا در پیامی ویدئویی به کارکنان گفت که انتظار یک برگزیت سخت را دارد و اکثریت گسترده‌ای از تاجرانی که در حال حاضر در لندن ثبت شده‌اند به احتمال زیاد به فرانکفورت عزیمت خواهند کرد. اما بانک به طور رسمی برنامه خود را اعلام نکرد.

    منابع آگاه به بلومبرگ گفتند که این بانک قصد دارد تجارت‌های خود و سرمایه بانکداری خود را از لندن به فرانکفورت منتقل کند که در این راه صدها شغل و بیش از 20هزار مشتری جابه‌جا خواهند شد.
    تحت برنامه زمان‌بندی بولاین ، مهاجرت تجارت و ترازنامه دویچه بانک از سپتامبر 2018 آغاز می‌شود و 6 ماه لازم است تا ترازنامه جابه‌جا شود. بانک قرار است که از سپتامبر 2017 به مشتریان خود اطلاع دهد که قرارداد آنها به فرانکفورت تحویل شده است.

    اکثر فعالیت‌های تجاری دویچه بانک در اروپا به طور سنتی در لندن ثبت می‌شد و این تحت مدیریت اجداد کرایان، آنشو جین و جوزف آکرمن، به نقشی سنتی برای این بانک تبدیل شده بود.

    برچسب ها
    پورسعید خلیلی