عصر بازار

در نشست نمایندگان با تعاونگران

پیشنهاد ایجاد بانک اعتباری بانوان

عصر اعتبار- سی‌امین کمیسیون بانوان اتاق تعاون ایران با حضور رییس فراکسیون زنان مجلس و نمایندگان اتاق‌های تعاون سراسر کشور و اتحادیه‌ها برگزار شد.

پیشنهاد ایجاد بانک اعتباری بانوان
نسخه قابل چاپ
چهارشنبه ۰۴ مرداد ۱۳۹۶ - ۱۵:۱۱:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصر اعتبار» به نقل از ایبِنا، سی‌امین جلسه تخصصی کمیسیون بانوان اتاق تعاون ایران با هدف بررسی وضعیت نرخ مشارکت اقتصادی بانوان در اقتصاد ایران، بررسی راهکارهای افزایش نرخ مشارکت اقتصادی بانوان، ارایه برنامه فراکسیون بانون مجلس شورای اسلامی در خصوص افزایش نرخ مشارکت اقتصادی بانوان در ایران برگزار شد و سه مصوبه داشت.

    خاطره استاد رضایی؛ رییس کمیسیون بانوان اتاق تعاون با مثبت ارزیابی کردن این نشست گفت: در این نشست موضوعات مختلفی در خصوص مطالبه گری زنان و نقاط مهجور در حوزه نرخ مشارکت اقتصادی زنان مطرح شد. به گفته استادرضایی، در حوزه تعاون تناقض‌های مدیریتی که در سطح کشور وجود دارد و این مهم امروز با حضور نمایندگان استانی و نمایندگان مجلس مطرح شده است.

    رییس کمیسیون بانوان اتاق تعاون ایران ادامه داد: حقوق بانوان در عرصه های اقتصادی، اجتماعی، فرهنگی و خانواده همچنین مشکلات و موانع، اعم از عدم توزیع مدیریت اقتصادی مانند تزریق اعتبارات، حمایت های بیمه ای و حوزه های رفاهی و خدماتی زنان شاغل در حوزه تعاون از نکات برجسته ای است که با توجه به نقیض هایی که وجود دارد که بخشی از آن به اجرایی قوانین موجود مربوط می شود، مورد تایید خانم سلحشوری نماینده مجلس هم بود. به گفته استادرضایی، رییس فراکسیون زنان مجلس قول همکاری برای بررسی موارد مطروحه داده و اینکه در فضایی متناسب، با دفاع منظم و جامع از جامعه زنان بتوانند این مطالبات را محقق کند.

    وی در بخش دیگری از این گفتگو به همکاری متقابل کمیسیون بانوان و معاونت امور استان های اتاق تعاون ایران اشاره کرد و گفت: اعلام آمادگی کامل برای همکاری متقابل این کمیسیون و معاونت استان ها و توسعه تعاملات همچنین دفاع کاملی از تعاون در سطح کلان مطرح شد.

    وی ابراز امیدواری کرد: ادامه مسیر و همکاری متقابلی که قرار است با فراکسیون مجلس انجام شود، برای کمیسیون بانوان مثمر ثمر باشد و بتوانیم چالش هایی اعم از حل مشکلات تخصیص اعتبارات که مسئله ویژه ای است، بحث بیمه که همچنان مشکلات وجود دارد و به طور خاص در تعاونی های صنایع دستی و در حوزه فرش که این مشکل به وضوح دیده می شود و جز مطالبات این بخش است، را برای تعاونگران حل کنیم.

    رییس کمیسیون بانوان با تاکید به بحث های حمایتی از لفظ تعاونی ابراز داشت: با توجه به نگاه مسئولین به تقویت بنیه اقتصادی صنعت سبز  مانند گردشگری، هنوز پشتیبانی و ایجاد ساختارهای لازم برای توسعه این قالب به طور خاص در بخش تعاون دیده نمی شود.

    وی در ادامه به پیشنهاد کمیسیون برای ایجاد بانک اعتباری بانوان اشاره کرد و افزود: این یک پیشنهاد از کمیسیون بانوان اتاق تعاون ایران بود که البته نیاز به بررسی ویژه دارد و در نهایت اگر تعریف آن با سیاست گذاری های کلان اقتصادی دولت مطابقت داشته باشد، می تواند گزینه مهمی و نقطه قوتی برای این بخش محسوب شود.

    لازم به اشاره است، ارایه مطالبات این کمیسیون به صورت مکتوب و مدون در قالب یک بیانیه به فراکسیون زنان مجلس، برگزاری جلسات ثابت با فراکسیون زنان مجلس و پشتیبانی و حمایت از حوزه بانوان که شامل موازین قانونی مطالبه گری حقوق زنان و پشتبیانی اقتصادی آنها، از مصوبات سی امین کمیسیون بانوان اتاق تعاون ایران بود.

    برچسب ها
    پورسعید خلیلی