عصر بازار

با دستور رییس جمهور صورت گرفت:

ابلاغ قانون تمدید مهلت جذب اعتبارات عمرانی بودجه ۹۵ تا پایان شهریور ۹۶

عصر اعتبار- روحانی قانون تمدید مهلت جذب اعتبارات تملک دارایی های سرمایه ای و مالی سال ۱۳۹۵ کل کشور را ابلاغ کرد.

ابلاغ قانون تمدید مهلت جذب اعتبارات عمرانی بودجه ۹۵ تا پایان شهریور ۹۶
نسخه قابل چاپ
چهارشنبه ۰۴ مرداد ۱۳۹۶ - ۱۵:۲۲:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصر اعتبار» به نقل از فارس، حسن روحانی رییس جمهور در ابلاغیه‌ای به سازمان برنامه و بودجه کل کشور و در راستای اجرای اصل یکصد و بیست و سوم قانون اساسی؛ قانون تمدید مهلت جذب اعتبارات تملک دارایی های سرمایه‌ای و مالی سال 1395 کل کشور را که پس از تصویب در مجلس به تایید شورای نگهبان رسیده برای اجرا ابلاغ کرد.

    بر اساس قانون تمدید مهلت جذب اعتبارات تملک دارایی های سرمایه ای و مالی سال 1395 کل کشور مهلت تعهد و پرداخت تملک دارایی های سرمایه ای و مالی قانون بودجه سال 1395 کل کشور اعم از وجوه نقد و اوراق بهادار شامل اسناد خزانه ،اوراق مشارکت و سایر اسناد مالی اسلامی تا پایان شهریور ماه 1396 تمدید می گردد.

    گفتنی است ، مانده وجوه مصرف نشده اعتبارات فوق الذکر حداکثر تا دهم مهر ماه 1396 به خزانه داری کل کشور واریز می شود .

    در عین حال مهلت ارسال صورتحساب دریافت و پرداخت نهایی نیز تا پایان مهر ماه 1396 تعیین می شود.

    این قانون « استفاده از اوراق اسناد خزانه اسلامی در کلیه مصارف مربوط به طرح ها و پروژه های مربوطه از جمله تملک اراضی را بلامانع دانسته است.»

    همچنین اعتبارات طرح های تملک دارایی های سرمایه ای و مالی موضوع این قانون از شمول حکم ماده واحده قانون اصلاح مواد 63 و 64 قانون محاسبات عمومی کشور مصوب 1379.12.15 و اصلاحیه 1393.12.4 آن در مورد مهلت مقرر برای هزینه کرد اعتبارات عمرانی و ارسال صورتحساب دریافت و پرداخت نهایی مستثنی است.

    این قانون در جلسه علنی روز سه شنبه 27 تیر ماه 1396 مجلس شورای اسلامی تصویب و در تاریخ 28 تیر ماه 1396 به تایید شورای نگهبان رسیده است.

    برچسب ها
    پورسعید خلیلی