عصر بازار

کمتر از ۲ ماه تا پایان فرصت برای افزایش صورت حساب سهام عدالت

عصر اعتبار- از آغاز مرحله اول ساماندهی سهام عدالت مشمولان این سهام می توانستند حساب خود را با آورده های نقدی خود تا سقف یک میلیون تومان بالا ببرند آن طور که سازمان خصوصی سازی اعلام کرده مشمولان سهام عدالت تا پایان شهریور ماه سال جاری فرصت دارند حساب خود را تا مبلغ مذکور افزایش دهند.

کمتر از ۲ ماه تا پایان فرصت برای افزایش صورت حساب سهام عدالت
نسخه قابل چاپ
چهارشنبه ۰۴ مرداد ۱۳۹۶ - ۱۹:۲۵:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصراعتبار» به نقل از ایران جیب ، در مرحله اول ساماندهی سهام عدالت مشمولان این سهام می‌توانستند از طریق سامانه سهام عدالت به حساب خود دسترسی داشته باشند  در آن صورت‌حساب‌ها مشخص می‌کند که در 10 سال گذشته چه مقدار سود توسط سازمان خصوصی‌سازی از شرکت‌های سرمایه‌پذیر وصول و به حساب خزانه واریز شده است که این عدد برای تمام مشمولین مقدار ثابت 532 هزار تومان بود.

    در این صورت‌حساب ردیفی وجود دارد تحت عنوان سودهای دریافتی از سنوات قبل، در سال‌های 1386 و 1388 بعضی‌ها 40 هزار تومان و بعضی‌ها معادل 80 هزار تومان و تعدادی 120 هزار تومان بابت سهام عدالت سود گرفته‌اند که این رقم‌ها برای این افراد از مبلغ 532 هزار تومان کسر خواهد شد.

    ردیف دیگری در این صورت‌حساب تحت عنوان تخفیف‌های ویژه وجود دارد. مطابق قانون دو دهک پایین درآمدی جامعه شامل 50 درصد تخفیف می‌شود که آن دو دهک شامل سه گروه هستند. گروه اول مدجویان کمیته امام خمینی (ره)، گروه دوم افراد تحت پوشش سازمان بهزیستی و گروه سوم روستاییان فاقد شغل هستند.

    در پایان این صورت‌حساب نیز مشخص می‌شود که تا سقف یک میلیون تومان چقدر اقساط برای مشمول مورد نظر باقی مانده است البته آن دو دهک پایینی که دارای 50 درصد تخفیف هستند لازم نیست هیچ مبلغی را پرداخت کنند.

    فرض کنید شخصی در سال‌های 1386 تا 1388، 40 هزار تومان بابت سهام عدالت‌اش سود دریافت کرده است و جزو دو دهک پایین درآمدی هم نیست. برای تمام مشمولین از جمله این شخص 532 هزار تومان در این 10 سال سود تولید شده که مبلغ آن 40 هزار تومان از 532 هزار تومان کسر می‌شود و 492 هزار تومان برایش باقی می‌ماند. از 492 هزار تومان تا یک میلیون تومان 508 هزار تومان باقی است که اگر آن شخص تمایل داشته باشد می‌تواند این مبلغ را واریز کرده و معادل یک میلیون تومان سهام عدالت داشته باشد.

    باید توجه کرد که با توجه به اظهارات مسوولان سازمان خصوصی‌سازی این یک میلیون تومان بعدها در بازار دو میلیون تومان ارزش خواهد داشت. البته آنطور که مسئولان سازمان خصوصی سازی اعلام کرده اند، اگر آن شخص مبلغ 508 هزار تومان را پرداخت نکند، هم سودی که برایش مانده (492 هزار تومان) باز هم در بازار دو برابر ارزش خواهد داشت.

    همچنین این شخص می‌تواند هر مقداری که خواست از کف 10 هزار تومان تا سقف 508 هزار تومان پرداختی داشته باشد که در این صورت مبلغ 492 هزار تومان به علاوه آن مبلغی که به صورت نقدی واریز کرده در بازار ارزش دو برابر خواهد داشت.  اما نکته مهم این است که مشمولان سهام عدالت فقط تا پایان شهریور ماه سال جاری فرصت دارند که صورت حساب خود را تا یک میلیون تومان افزایش دهند.

    برچسب ها
    پورسعید خلیلی
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • بازار امروز ۳۹۹
        • بازار امروز ۳۹۰
        • بازار امروز ۳۸۸
        • ۱۵
        • اعتبار امروز
        • شماره ۸ اعتبار امروز
        • شماره ۷ اعتبار امروز
        • شماره ۶ اعتبار امروز
        • شماره پنجم
        آخرین بروزرسانی ۳ ماه پیش
        آرشیو