عصر بازار

۸۰ هزار میلیارد ریال امسال برای اشتغال روستاییان و عشایر اختصاص یافت

عصر اعتبار- معاون توسعه روستایی و مناطق محروم معاون اول رییس جمهوری گفت: ۸۰ هزار میلیارد ریال تسهیلات در سالجاری برای اشتغال روستاییان و عشایر به استان های کشور تخصیص داده شد.

۸۰ هزار میلیارد ریال امسال برای اشتغال روستاییان و عشایر اختصاص یافت
نسخه قابل چاپ
پنجشنبه ۰۵ مرداد ۱۳۹۶ - ۱۰:۵۵:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصر اعتبار» به نقل از ایرنا، سید ابوالفضل رضوی شامگاه چهارشنبه در حاشیه نشست با بخشداران و دهیاران کاشان در فرمانداری این شهرستان افزود: با اختصاص این میزان اعتبار به هر استان به طور متوسط هزار و 500 میلیارد ریال اختصاص خواهد یافت.
    وی نرخ سود پرداخت این تسهیلات را بین 6 تا 8 درصد عنوان کرد و گفت: بانک های عامل نیز، توسعه تعاون، کشاورزی و صندوق کارآفرینی امید خواهد بود.
    رضوی بیان کرد: برای استان اصفهان علاوه بر اختصاص تسهیلات یاد شده ، 600 میلیارد ریال تسهیلات با کارمزد 8 درصد با عاملیت بانک سینا به روستاییان پرداخت خواهد شد.
    وی ادامه داد: هم چنین 100 میلیارد ریال از محل بانک پارسیان و 50 میلیارد ریال در بانک کشاورزی و پست بانک به روستاییان این استان پرداخت خواهد شد.
    رضوی پرداخت این تسهیلات را فقط با وثیقه مناسب برشمرد و افزود: سقف وام ها 20 میلیارد ریال است که اگر فردی در روستا توان سپردن وثیقه لازم را ندارد می تواند بصورت مشارکتی و با استفاده از کارت یارانه که هر کارت برای 100 میلیون ریال وام نیاز است اقدام کند.
    وی خاطرنشان کرد: بودجه تخصیصی به هر شهر یا روستا مشخص نیست و بستگی به رقابت مسئولان شهرستان ها در ایجاد اشتغال دارد.

    ** ناحیه های صنعتی در دهستان های کشور ایجاد می شود
    معاون توسعه روستایی و مناطق محروم معاون اول رییس جمهوری گفت: ناحیه های صنعتی در تمام دهستان های کشور تا پایان سال 97 ایجاد می شود.
    سید ابوالفضل رضوی شامگاه چهارشنبه در نشست مشترک با بخشداران و دهیاران کاشان در سالن جلسات فرمانداری این شهرستان افزود: هم اکنون 2 هزار و 600 دهستان در کشور وجوددارد و سعی می شود ناحیه های صنعتی در تمام آن ها با هماهنگی و نظر فرمانداران و بخشداران ایجاد شود.
    وی افزود: ایجاد مجتمع های آموزشی، ورزشی، درمانی و فرهنگی برای هر دهستان در دستور کار دولت است تا کیفیت خدمات مختلف برای روستاییان و شهر نشین ها یکسان شود.
    وی با بیان این که 90 درصد آب موجود در کشور صرف کشاورزی، 7 درصد صنعت و 3 درصد برای شرب مصرف می شود افزود: باید اصلاح الگوی کشت در دستور کار قرار گیرد تا مصرف آب در کشاورزی کمتر شود.
    وی با اشاره به اینکه دهیاران سربازان گمنام توسعه در روستاها هستند اظهار کرد: وظیفه دولت ایجاد امنیت شغلی برای این قشر تلاشگر جامعه است و اقدام هایی در این زمینه در حال پیگیری است.
    وی با بیان این که بحث اشتغال و درآمد زایی برای روستاییان بسیار جدی است تصریح کرد: باید در روستاها بحث آموزش های فنی و حرفه ای ،صنایع دستی و گردشگری در دستور کار قرار گیرد تا به اشتغال پایدار در روستاها منجرشود.
    معاون توسعه روستایی و مناطق محروم معاون اول رییس جمهوری روز چهارشنبه درسفر به شهرستان های اردستان و نطنز در شمال استان اصفهان از برخی طرح ها و خدمات روستایی این منطقه ها بازدید کرد و شامگاه چهارشنبه برای نشست با بخشداران و دهیاران در کاشان حضور یافت.

    وی قرار است امروز پنجشنبه در جلسه شورای اداری کاشان حضور یابد.

    برچسب ها
    پورسعید خلیلی
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • بازار امروز ۳۹۹
        • بازار امروز ۳۹۰
        • بازار امروز ۳۸۸
        • ۱۵
        • اعتبار امروز
        • شماره ۸ اعتبار امروز
        • شماره ۷ اعتبار امروز
        • شماره ۶ اعتبار امروز
        • شماره پنجم
        آخرین بروزرسانی ۴ ماه پیش
        آرشیو