عصر بازار

۳۵۰ هزار خانوار کمیته‌ امدادی تحت پوشش بیمه هستند

عصر اعتبار- رئیس کمیته امداد امام خمینی (ره) گفت: ۳۵۰ هزار خانوار تحت پوشش کمیته امداد در کشور زیر پوشش بیمه روستایی و شهری قرار دارند.

۳۵۰ هزار خانوار کمیته‌ امدادی تحت پوشش بیمه هستند
نسخه قابل چاپ
پنجشنبه ۰۵ مرداد ۱۳۹۶ - ۱۴:۳۵:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصر اعتبار» به نقل از ایسنا، سید پرویز فتاح در جمع خبرنگاران گچساران افزود: در سال گذشته پالایش مددجویان کمیته امداد در کشور انجام شد، براساس یارانه و مستمری پرداختی یک میلیون و 600 هزار خانواردر قالب 3 میلیون نفر در کشور تحت پوشش کمیته امداد امام خمینی(ره ) هستند.

    وی بااشاره به کاهش 10 درصدی جمعیت زیرپوشش کمیته امداد، افزود: خانوارهایی که براساس ضوابط قانونی مانند پوشش تأمین اجتماعی دارای شرایط حمایت کمیته امداد نبوده‌اند از جامعه هدف خارج شدند.

    وی ادامه داد:  کمیته امداد جای دائم نیست و باید هرکس که به اینجا وارد می شود با حرفه آموزی و وام خود کفائی بتواند بعد از مدتی از  پوشش این نهاد خارج شود.

    رئیس کمیته امداد خاطر نشان کرد: این برای ما یک توفیق است که افراد تحت پوشش این نهاد به خود کفائی رسیده و آمار تحت پوشش ما کاهش پیدا کند.

    فتاح بیان کرد: حمایت از ازدواج مددجویان در دو بخش دختران و پسران مجرد و زنان سرپرست خانواردر این نهاد انجام می‌شود، در این طرح بسته کالای ایرانی به ارزش 60 میلیون ریال یا تسهیلات بلاعوض به ارزش 30 تا 35 میلیون ریال به انتخاب مددجو اهدا می‌شود.

    رئیس کمیته امداد  با بیان اینکه ازدواج مجدد خانم های سرپرست خانواده برای این نهاد بسیار مهم است و باید در این زمینه در کشور بیشتر فرهنگ سازی انجام شود، اضافه کرد: اگر دراین زمینه موفق شویم می توانیم یک نفر را از پوشش این نهاد خارج کنیم.

    وی گفت: بیشترین افراد تحت پوشش کمیته امداد خانواده‌های یک نفره و دو نفره هستند.

    رئیس کمیته امداد ادامه داد: تمام افراد تحت پوشش کمیته امداد امام خمینی (ره) دارای دفترچه درمان بوده و زیر پوشش بیمه حوادث و بیمه تکمیلی هستند براساس آمار، 350 هزار خانوار تحت پوشش کمیته امداد در کشور زیر پوشش بیمه  روستایی و شهری قرار دارند.

    وی اضافه کرد: این نهاد کمک ویژه به بیماران صعب العلاج را انجام می دهد و 20 هزار بیمار صعب العلاج زیر پوشش و حمایت کامل این نهاد قرار دارند.

    برچسب ها
    پورسعید خلیلی