عصر بازار

واریز سود سهام عدالت از شهریورماه

عصر اعتبار- سود ۱۲۵ هزار تومان متعلق به مشمولینی خواهد بود که سرمایه خود را تکمیل کرده‌اند و سود مربوط به سال ۹۵ به حساب افراد واریز خواهد شد که امکان دارد این مبلغ با توجه به نتیجه مجامع سه شرکت اصلی به ۱۵۰ هزار تومان نیز افزایش یابد.

واریز سود سهام عدالت از شهریورماه
نسخه قابل چاپ
پنجشنبه ۰۵ مرداد ۱۳۹۶ - ۱۵:۱۰:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصر اعتبار» به نقل از میزان، با وجود رونمایی از طرح سهام عدالت در سال گذشته و شروع فاز دوم این طرح از فروردین ماه شاهد ثبت بیش از 29 میلیون میلیون شماره شبای در سامانه سهام عدالت برای دریافت سود تا مرداد ماه سال جاری هستیم که این رقم به معنی مشارکت حدود 50 درصدی مشمولین در فاز دوم سامانه دهی سهام عدالت است.
    با این حال و نزدیکی به فاز سوم ساماندهی سهام عدالت شاهد از میان 47 میلیون مشمول بیش از 36 میلیون نفر از سامانه صورتحساب دریافت کرده‌اند و همچنان سامانه آمادگی لازم بای ارائه صورتحساب به مابقی مشمولین را نیز دارد.
    در حالی که قبل ا زتشکیل مجمع شرکت‌ها در اواخر تیر ماه سود سهام عدالت برای هر یک از مشمولین 90 هزار تومان پیش‌بینی می‌شد که با وجود نتیجه مثبت برخی از شرکت این رقم به حدود 150 هزار تومان رسیده است، البته نکته قابل توجه اینجاست که هنوز یه شرکت مهم زیر مجموعه سهام عدالت مجمع برگزار نکرده‌اند و رقم بالایی از سود سهام از طریق آن‌ها مشخص خواهد شد، با این وجود تا پایان مجامع شرکت‌های موجود در سبد سهام عدالت سه هزار و سیصد و 45 میلیارد تومان توسط 30 شرکت تامین شده است.

    نکته قابل تامل اینجاست که سود 125 هزار تومان متعلق به مشمولینی خواهد بود که سرمایه خود را تکمیل کرده‌اند و سود مربوط به سال 95 به حساب افراد واریز خواهد شد که امکان دارد این مبلغ با توجه به نتیجه مجامع سه شرکت اصلی به 150 هزار تومان نیز افزایش یابد.
    اما در این میان بسیاری از مشمولین تمایلی برای تکمیل سرمایه خود نداشته‌اند که سود سهام این افراد درصدی از میزان بازدهی شرکت‌های موجود در سبد سهام عدالت خواهد بود و رقم دقیقی از آن مشخص نیست.

    سایر مشمولین که شماره شبا به سامانه سهام عدالت ارئه نکردند می‌توانند بدون محدودیت زمانی اقدام به این امر کنند تا صحت شماره حساب بررسی و سپس در زمان مقرر برای مشمولین سود واریز شود.
    همچنین زمان دقیق واریز سود سهام عدالت مشمولین در شهریور ماه خواهد بود و طرح سهام عدالت طرحی 10 ساله بود که در سال 94 به ثمر نشست.
    گفتنی است تا زمانیکه ساماندهی سری قبلی سهام عدالت صورت نگیرد، ثبت نام سری جدید آغاز نخواهد شد.

    برچسب ها
    پورسعید خلیلی
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • بازار امروز ۳۹۹
        • بازار امروز ۳۹۰
        • بازار امروز ۳۸۸
        • ۱۵
        • اعتبار امروز
        • شماره ۸ اعتبار امروز
        • شماره ۷ اعتبار امروز
        • شماره ۶ اعتبار امروز
        • شماره پنجم
        آخرین بروزرسانی ۳ ماه پیش
        آرشیو