عصر بازار

٥٣درصد مطالبات چایکاران پرداخت شد

عصر اعتبار- رئیس سازمان چای با اشاره به تقریبا ٥٣ درصد مطالبات کشاورزان به حساب آنان واریز شده است، گفت: تولید چای امسال ٢ درصد نسبت به سال گذشته کاهش یافته است.

٥٣درصد مطالبات چایکاران پرداخت شد
نسخه قابل چاپ
جمعه ۰۶ مرداد ۱۳۹۶ - ۱۱:۰۶:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصر اعتبار» به نقل از مهر، محمدولی روزبهان  با بیان اینکه چین دوم برگ سبز چای دو مرحله است، اظهارداشت: مرحله اول چین دوم به پایان رسیده اما مرحله دوم آن حدود 10 روز دیگر (بسته به شرایط آب و هوایی) آغاز خواهد شد.

    وی اضافه کرد: تاکنون 78 هزارتن برگ سبز چای برداشت و از این میزان حدود 17 هزار تن چای خشک تولید شده است.

    رئیس سازمان چای کشور افزود: تولید برگ سبز چای نسبت به سال گذشته تاکنون با 2 درصد کاهش همراه بوده است، افزود: دلیل این امر نیز آن است که ما سال قبل با بارندگی بسیار خوب و غیرمتعارفی در کشور رو به رو بودیم اما امسال سال خشکی است ضمن اینکه در سال جاری با توجه به شرایط آب و هوایی و میزان بارندگی‌ها برداشت خوبی انجام شده است.

    روزبهان با بیان اینکه میزان نزولات جوی نسبت به سال قبل حداقل نصف شده است، گفت: امسال انجام عملیات به زراعی در کنار اینکه سطح زیر کشت مقدار افزایش پیدا کرد باعث شد تولید خوبی انجام شود.

    وی ارزش برگ سبز خریداری شده از چایکاران را 158 میلیارد تومان اعلام و اضافه کرد: تاکنون 83 و نیم میلیارد تومان از مطالبات چایکاران به حساب آنان واریز شده یعنی تقریباً 53 درصد مطالبات کشاورزان پرداخت شده است.

    روزبهان درباره اینکه باقی مطالبات چایکاران چه زمانی به حساب آنان واریز خواهد شد؟ گفت: ما در حال پیگیری هستیم تا هر چه زودتر باقی مطالبات کشاورزان به حساب آنان واریز شود؛ سال گذشته در همین زمان 55 میلیارد تومان از مطالبات چایکاران پرداخت شده بود اما امسال این عدد به 83 و نیم میلیارد تومان رسیده یعنی 50 درصد نسبت به سال گذشته در این زمینه پیشرفت حاصل شده است؛ با این حال تمام تلاشمان این است که باقی مطالبات نیز در آینده‌ای نزدیک به حساب چایکاران واریز شود.

    برچسب ها
    پورسعید خلیلی