عصر بازار

در نیمه دوم ۲۰۱۷؛

سود بانکهای امارات ۵ درصد رشد می کند

عصر اعتبار- رییس یک گروه صنعتی محلی گفت که بانک‌های امارات متحده عربی در نیمه دوم سال ۲۰۱۷ رشد سودی حدود ۵درصد و مشابه شش ماهه اول خواهند داشت چراکه وام‌های بد کاهش یافته‌ و بحران قطر هم فروکش کرده است.

سود بانکهای امارات ۵ درصد رشد می کند
نسخه قابل چاپ
جمعه ۰۶ مرداد ۱۳۹۶ - ۱۶:۳۱:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصر اعتبار» به نقل از مهر ،از 5 بانک اصلی‌ای که درآمد خود در این ربع سال منتشر کرده‌اند 4 مورد بهبود سود خود به لطف درآمد خالص حاصل از بهره بالاتر و اختلالات کمتر را گزارش داده‌اند.

    عبدالعزیز الغریری، رییس فدراسیون بانک‌های امارات متحده عربی و مدیر اجرایی ارشد مشرق MASB.DU سومین بانک بزرگ دوبی از لحاظ سرمایه می‌گوید: اگر شما به نتایج بانک‌ها که تا به حال منتشر شده نگاه کنید، جمعا 5 درصد رشد داشته‌اند.

    او ادامه داد: علی‌رغم بحران‌هایی که پیرامون ما را در بر گرفته، حتی اگر شما این نتایج را با سایر جاهای دنیا هم مقایسه کنید، این یک نتیجه عالی است.

    بانک‌ها از سال 2014 خود را با شرایطی که قیمت‌های نفت بسیار پایین است وفق می‌دهند که این باعث کاهش سودهای دو رقمی و افزایش وام‌های بد برای بعضی بانک‌ها شده است.
    کل  اقتصاد، دولت و صنعت بانک‌داری پذیرفته‌اند که قیمت نفت حدود 50 دلار خواهد بود، بنابراین آنها باید با این وضعیت کنار بیایند و این بخشی از پروسه برنامه‌ریزی آنها شده است.

    الغریری گفت: بانک‌ها برای  پوشش کامل وام‌های بد، تضمین‌های مالی کنار گذاشتند و این تا حدودی به آنها قابلیت مقاومت در برابر شوک در بحران‌ها را اضافه کرده است. او ادامه داد: ما نمی‌توانیم شرایط سخت اقتصادی را اداره کنیم اما می‌توانیم تا حد ممکن از وقوع آن جلوگیری کنیم.

    سطح تاجرانی که از این کشور با یک وام پرداخت نشده می‌گریزند به شدت بهبود پیدا کرده است و سطح فعالیت‌های اقتصادی از سال 2015 بهبود پیدا کرده است، درحالی‌که  قیمت نفت و برخی کالاها و تقویت دلار مشکلات برخی تجارت‌های کوچک را بیشتر کرده است. در واکنش به این وضعیت فدراسیون بانک‌های امارات متحده عربی پنلی را برای کمک به تاجرانی که با مشکل مواجه شده‌اند، ایجاد کرده است تا درباره شرایط بازپس دهی وام خود مجددا با بانک‌ها مذاکره کنند.

    در نتیجه مشکلات بسیاری که تجارت‌های کوچک و متوسط با آن روبرو می‌شوند، بانک‌ها در وام دهی به چنین تجارت‌هایی بسیار محتاط‌تر شده‌اند و استانداردهای وام‌ددهی خود را بالا برده‌اند.

    برچسب ها
    پورسعید خلیلی
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • بازار امروز ۳۹۹
        • بازار امروز ۳۹۰
        • بازار امروز ۳۸۸
        • ۱۵
        • اعتبار امروز
        • شماره ۸ اعتبار امروز
        • شماره ۷ اعتبار امروز
        • شماره ۶ اعتبار امروز
        • شماره پنجم
        آخرین بروزرسانی ۳ ماه پیش
        آرشیو