عصر بازار

معلمان مدارس غیردولتی که بیمه نشده‌اند با این شماره‌ها تماس بگیرند

عصر اعتبار- مدیرکل درآمد حق بیمه سازمان تامین اجتماعی گفت: معلمان مدارس غیردولتی که بیمه نشده‌اند می‌توانند به شعب سازمان تامین اجتماعی مراجعه کنند.

معلمان مدارس غیردولتی که بیمه نشده‌اند با این شماره‌ها تماس بگیرند
نسخه قابل چاپ
شنبه ۰۷ مرداد ۱۳۹۶ - ۰۹:۵۴:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصر اعتبار» به نقل از تسنیم، مهرداد غریب در رابطه با وضعیت بیمه معلمان شاغل در مدارس غیر دولتی اظهار کرد: هم اکنون 78 هزار و 770 نفر بیمه شده در مدارس غیر دولتی داریم. همچنین 140 هزار و 904 نفر از کارکنان آموزش و پرورش بیمه تامین اجتماعی هستند.

    وی افزود: در بازرسی از مدارس غیر دولتی متوجه شدیم که تعدادی از افراد شاغل در این مدارس بازنشسته آموزش و پرورش هستند. بنابراین جزو بیمه شدگان ما محسوب نمی‌شوند.

    مدیرکل درآمد حق بیمه سازمان تامین اجتماعی گفت: معلمان شاغل در مدارس غیر دولتی جزو بیمه شدگان اجباری هستند و طبق قانون موسسان مدارس وظیفه دارند تا از لحظه ورود آنان به شغل معلمی نسبت به بیمه آنها اقدام کنند و بیمه نکردن معلمان شاغل در مدارس غیر دولتی تخلف است.

    غریب ادامه داد: موسسان مدارس غیر دولتی طبق قانون نمی‌توانند حق بیمه را از معلمان دریافت کنندو این مسئله نیز تخلف محسوب می‌شود.

    وی در پاسخ به این پرسش که معلمان مدارس غیر دولتی در صورت بیمه نشدن باید به کجا مراجعه کنند مطرح کرد: 500 شعبه سازمان تامین اجتماعی در سراسر کشور فعال هستند و معلمانی که بیمه نشده‌اند می‌توانند به این شعبات مراجعه کنند و رئیس شعبه را در جریان موضوع قرار دهند تا بازرسی انجام شود.

    مدیرکل درآمد حق بیمه سازمان تامین اجتماعی در برنامه تلویزیونی پرسشگر عنوان کرد: در صورت شکایت معلمان ما می‌توانیم مطابق قانون مدارس غیر دولتی را حسابرسی کنیم، معلمانی که بیمه نشده‌اند می‌توانند با شماره 1420 در ساعات اداری و سامانه پیامکی 10001420 مشکل خود را در میان بگذارند، تا پیگیری‌های لازم انجام شود.

    غریب افزود: بهترین روش برای رسیدن به نتیجه مراجعه حضور به شعب سازمان تامین اجتماعی است و اگر این معلمان مدارک و مستنداتی را در ارتباط با سنوات گذشته خود ارائه دهند نسبت به وصول مطالبات آنها اقدام می‌شود.

    وی عنوان کرد: پرداخت بخشی از حق بیمه معلمان مدارس غیردولتی از سوی دولت منوط به تامین بار مالی آن توسط دولت است.

    برچسب ها
    پورسعید خلیلی