عصر بازار

تصمیمات جدید دولت برای ساماندهی کوله‌بری

مرزنشینان از عوارض وارداتی معاف شدند

عصر اعتبار- با تصمیم هیئت وزیران، با راه اندازی بازارچه‌های مرزی جدید باهدف ساماندهی کوله بری، مرزنشینان از تخفیف ۶ میلیون تومانی عوارض وارداتی بهره مند شدند.

مرزنشینان از عوارض وارداتی معاف شدند
نسخه قابل چاپ
شنبه ۰۷ مرداد ۱۳۹۶ - ۱۰:۰۷:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصر اعتبار» به نقل از تسنیم، هیات وزیران با احداث بازارچه‌های مرزی جدید و هدایت معبر ها به سمت مرزهای رسمی و تحت پوشش نهادهای قانونی و به ویژه گمرک با تخفیف عوارض ورود برای هریک از مرزنشینانی که در استانهای آذربایجان غربی، کردستان و کرمانشاه حداقل سه سال در فاصله حداکثر 20 کیلومتر و در استان سیستان و بلوچستان حداکثر 50 کیلومتر از نقطه صفر مرزی اقامت داشته اند موافقت کرد.

    بر اساس این تصمیم هر یک از مرزنشینان واجد شرایط  هر ماه پانصد هزار تومان از تخفیف عوارض قانونی واردات معاف می‌شوند. با این تصمیم علاوه بر اینکه از این پس این کالاها به طور رسمی و تحت نظارت به کشور وارد می شود بلکه امکان خوبی را نیز در اختیار مرزنشینان قرار می دهد که بدون تحمل کولبری و به وسیله انتقال کالا در حد مجاز ماهانه از مسیر اصلی و مرز قانونی معیشت خود را سامان دهند.  به این وسیله میزان قابل اعتنائی از آمار قاچاق کشور کاسته شود.
    به گفته حاجی میرزایی دبیر هیئت دولت، این تخفیف مالیاتی در هر سال معادل 900 میلیارد تومان تخفیف را به صورت تخصیص عادلانه یارانه به مرزنشینان اختصاص می‌دهد و تحول مثبتی را در معیشت آنان موجب می شود. نظارت کارآمد بر اجرای این مصوبه و جلوگیری قاطع از شکل گیری مجدد معابر غیر رسمی، دستیابی به اهداف این مصوبه را تضمین می‌کند.

    بر اساس تصمیم هیئت وزیران، تغییراتی مطابق جدول فوق در وضعیت بازارچه های مرزی ایجاد خواهد شد. ماده یک  این تصویب نامه تاکید دارد، محل تامین اعتبار منابع برای زیر ساخت بازارچه‌های مرزی جدید از محل اعتبارات استانِ مربوطه خواهد بود. آغاز به کار هر بازارچه مرزی جدید، مشروط به تکمیل زیرساختهای مورد نیاز آن بازارچه و  به تشخیص کارگروه ذکر شده تبصره 1ماده 103 قانون امور گمرکی است.

    گفتنی است مسئولیت این کارگروه با وزارت کشور بوده و در آن نمایندگان تام الاختیار گمرک، وزارتخانه‌های امور خارجه، اطلاعات، راه و شهرسازی، صنعت و معدن و نیروی انتظامی و سازمان برنامه و بودجه حضور دارند. بر اساس ماده 4 دستور العمل مذکور، تاسیس بازارچه مرزی جدید منوط به اخذ موافقت کشور مقابل در ایجاد زیر ساخت و تاسیسات متقابل و تصویب هیئت وزیران می‌باشد.

    برچسب ها
    پورسعید خلیلی
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • بازار امروز ۳۹۹
        • بازار امروز ۳۹۰
        • بازار امروز ۳۸۸
        • ۱۵
        • اعتبار امروز
        • شماره ۸ اعتبار امروز
        • شماره ۷ اعتبار امروز
        • شماره ۶ اعتبار امروز
        • شماره پنجم
        آخرین بروزرسانی ۳ ماه پیش
        آرشیو