عصر بازار

معاون حمایت و سلامت خانواده کمیته امداد خبر داد

اختصاص ۱۴۶میلیارد تومان اعتبار به مناطق محروم و مرزی

عصر اعتبار- کمیته امداد برای مناطق محروم و مرزی ۱۴۶ میلیارد تومان اعتبار اختصاص داده است.

اختصاص ۱۴۶میلیارد تومان اعتبار به مناطق محروم و مرزی
نسخه قابل چاپ
شنبه ۰۷ مرداد ۱۳۹۶ - ۱۲:۵۲:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصر اعتبار» به نقل از ایسنا، فاطمه رهبر، معاون حمایت و سلامت کمیته امداد با بیان اینکه جامعه هدف تحت‌ پوشش این نهاد از تنوع زیادی برخوردار است، گفت: برای توانمندسازی این جامعه متنوع نیازمند به همکاری و تعامل همه حوزه‌ها به ویژه حوزه اشتغال و خودکفایی هستیم.

    وی با تاکید بر اینکه حوزه حمایت و سلامت خانواده کمیته امداد بیشترین تعامل و همکاری با حوزه اشتغال و خودکفایی این نهاد را دارد، تصریح کرد: بدنه اصلی توانمند سازی مددجویان، حوزه حمایت است که تعامل و همکاری حوزه ها با یکدیگر از همپوشانی ها جلوگیری می کند.

    معاون حمایت و سلامت خانواده کمیته امداد افزود: برای بهینه و اثر بخش کردن خدمات در  کمیته امداد تمام آئین نامه های ارسالی به استان ها با هماهنگی حوزه اشتغال و خودکفایی اجرا  می شود.

    رهبر همچنین اعتبارات جذب شده برای مناطق محروم و مرزی را 146 میلیارد تومان اعلام و تاکیدکرد: توجه به اشتغال این مناطق باید بیش از پیش مورد توجه قرار گیرد.

    وی با اشاره به اینکه هم اکنون یک میلیون و 610 هزار خانوار با جمعیتی  بیش از  سه میلیون نفر تحت حمایت کمیته امداد هستند گفت: 61 درصد از این رقم مربوط به زنان سرپرست خانواراست.

    بر اساس گزارش سایت کمیته امداد، رهبر با بیان اینکه 60 درصد از سالمندان تحت پوشش کمیته امداد هستند، گفت: 47 درصد از این سالمندان از کار افتاده هستند که باید به آنان توجه ویژه ای شود.

    برچسب ها
    پورسعید خلیلی