عصر بازار

رئیس سازمان چای خبر داد

پرداخت بیش از نیمی از مطالبات چایکاران

عصر اعتبار- رئیس سازمان چای از خرید ۷۹ هزار تن برگ سبز چای از چایکاران خبر داد و گفت: تاکنون بالغ بر ۸۴ میلیارد تومان معادل بیش از ۵۳ درصد از مطالبات چایکاران پرداخت شده که میزان پرداختی‌ها نسبت به همین بازه زمانی در سال گذشته ۵۰ درصد افزایش یافته است.

پرداخت بیش از نیمی از مطالبات چایکاران
نسخه قابل چاپ
شنبه ۰۷ مرداد ۱۳۹۶ - ۱۲:۵۴:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصر اعتبار» به نقل از ایسنا، محمدولی روز بهان  اظهار کرد: از ابتدای فصل برداشت تاکنون 79 هزار تن برگ سبز چای به ارزش حدود 155 میلیارد تومان از چایکاران خریداری شده که از این میزان بیش از 18 هزار تن چای خشک تولید شده است. تاکنون بالغ بر 84 میلیارد تومان بیش از 53 درصد مطالبات چایکاران پرداخت شده و مابقی آن نیز به تدریج تامین و به حساب آن­ها واریز می‌شود.

    وی با بیان اینکه میزان پرداخت مطالبات چایکاران سه برابر سال گذشته در همین بازه زمانی است، افزود: برخی شاید تصور کنند با باقی ماندن بیش از 48 درصد مطالبات چایکاران مبلغ قابل توجهی به آنها پرداخت نشده و دولت یا کارخانه‌ها کوتاهی کرده‌اند اما باید گفت در سال گذشته در همین بازه زمانی تنها 55 میلیارد تومان به حساب چایکاران واریز شده بود. این در حالی است که این میزان هم‌اکنون به حدود 84 میلیارد تومان رسیده و باغی را نمی‌توان پیدا کرد که برگ‌چینی داشته و بخشی از مطالبات خود را دریافت نکرده است.

    وی گفت: برخی کارخانه‌های فرآوری چای همه قدر و سهم خود تا تاریخ 31 خرداد ماه را پرداخت کرده‌اند و دولت نیز تاکنون بیش از قدر و سهم خود به سازمان چای اعتبار داده است. حال آنکه اردیبهشت‌ماه 40 درصد چای تولید شده در هر سال برداشت می‌شود و بیشتر از آنچه تصور کنید، در ماه‌هایی که هنوز بودجه به سازمانی اختصاص نیافته برای خرید تضمینی چای اعتبار دریافت کرده‌ایم و به حساب چایکاران واریز شده است.

    رئیس سازمان چای ادامه داد: گرچه تولید و برداشت برگ سبز چای در سال جاری نسبت به سال گذشته حدود 2 درصد کاهش یافته است اما این به معنای کاهش تولید نبوده و سال گذشته رشد و جهش بسیار زیادی – حدود 60 درصد – در این زمینه رخ داد که خارق‌­العاده بود،  اما در نگاه کلی باید به این مسئله توجه کرد که تا سال 1393 روند نزولی در تولید، برداشت و خرید تضمینی برگ سبز چای وجود داشت اما از آن سال تا کنون روند عمومی صعودی و رو به رشد شده است.

    روزبهان اعلام کرد: بازار چای ایرانی نسبت به سال­های گذشته بهتر شده است و مردم نشان دادند که در توجه به تولید و محصول ایرانی از برخی از مسئولان جلوترند، چرا که در سال 1393 حدود 11 هزار تن چای تولید شده خریداری شد اما این میزان در سال گذشته به حدود 30 هزار تن - تقریبا معادل کل  تولید – رسید.

    برچسب ها
    پورسعید خلیلی
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • بازار امروز ۳۹۹
        • بازار امروز ۳۹۰
        • بازار امروز ۳۸۸
        • ۱۵
        • اعتبار امروز
        • شماره ۸ اعتبار امروز
        • شماره ۷ اعتبار امروز
        • شماره ۶ اعتبار امروز
        • شماره پنجم
        آخرین بروزرسانی ۴ ماه پیش
        آرشیو