عصر بازار

بازار آرام دلار در آستانه اعزام حجاج و حباب قیمتی یورو

عصر اعتبار- در حالی که اعزام حجاج از ۹ مرداد آغاز می شود، بازار ارز بویژه تقاضا برای دلار آمریکا و ریال سعودی آرام است اما صرافی ها از وجود حباب در بازار یورو گلایه دارند.

بازار آرام دلار در آستانه اعزام حجاج و حباب قیمتی یورو
نسخه قابل چاپ
شنبه ۰۷ مرداد ۱۳۹۶ - ۱۳:۳۸:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصر اعتبار» به نقل از ایرنا، پروازهای 86 هزار و 500 زائر بیت الله حرام به سرزمین وحی پس از یکسال وقفه، از 9 مرداد آغاز می شود و هر ایرانی می تواند 10 هزار یورو یا معادل آن به ارزهای دیگر را با خود همراه داشته باشد.
    امسال طبق سنت سال های پیشن، بخشی از ارز مورد نیاز زائران از طریق ارز دولتی تامین می شود و هر زائر می تواند به میزان 300 دلار را به نرخ دولتی آن که امروز (شنبه) 32,720 ریال است، از بانک ها تهیه کنند.
    از آنجا که بانک مرکزی تقاضای فصلی برای ارزهای عمده بویژه دلار را مدیریت می کند، صرافان در روزهای اخیر نه تنها با افزایش قیمتی بابت رشد تقاضا رو به رو نشده اند، بلکه گاهی بازار دلار روند کاهشی به خود گرفته است و اکنون در محدوده 38 هزار ریال معامله می شود.
    اصغر سمیعی رئیس اسبق کانون صرافان درباره وضعیت بازار ارز به خبرنگار ایرنا می گوید: در هفته های اخیر نوسان چندانی در بازار دلار مشاهده نشده است و بخشی از تقاضای زائران خانه خدا نیز از طریق ارز دولتی تامین می شود و مشکلی از این بابت وجود ندارد.
    وی افزود: با این حال این روزها شاهد افزایش تقاضا برای ارز یورو در بازار هستیم به شکلی که به ایجاد حباب قیمتی منجر شده است.
    سمیعی افزود: با توجه به نرخ برابری دلار و یورو در بازارهای جهانی، قیمت هر یورو باید حدود 44700 ریال باشد اما صرافی ها در محدوده 45700 ریال خرید و فروش می کنند که به معنی وجود حباب هزار ریالی در این بازار است.
    وی گفت: به نظر می رسد که بانک مرکزی باید یورو بیشتری را به بازار تزریق کند تا حباب ایجاد شده برطرف شود.
    دلار آمریکا، یورو و درهم امارات سه ارز عمده مصرفی ایران هستند که بانک مرکزی با تزریق های خود، بازار آنها را متعادل می کند.
    نرخ فروش یورو در پایان روز کاری پنجشنبه گذشته (پنجم مرداد) از بانک مرکزی به صرافی ها 44,346 ریال بوده است اما صرافان آن را به قیمت 45 هزار و 930 ریال فروختند.

    برچسب ها
    پورسعید خلیلی
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • بازار امروز ۳۹۹
        • بازار امروز ۳۹۰
        • بازار امروز ۳۸۸
        • ۱۵
        • اعتبار امروز
        • شماره ۸ اعتبار امروز
        • شماره ۷ اعتبار امروز
        • شماره ۶ اعتبار امروز
        • شماره پنجم
        آخرین بروزرسانی ۴ ماه پیش
        آرشیو