عصر بازار

وزیر اقتصاد آلمان :

تحریم روسیه به اقتصاد آلمان آسیب می زند

عصر اعتبار- وزیر اقتصاد آلمان گفت: تحریم های جدید آمریکا علیه روسیه به شرکت های آلمانی آسیب وارد می کند؛ ضمن اینکه اتحادیه اروپا باید در خصوص تاثیرات فرامنطقه ای آن مقاومت نشان دهد.

تحریم روسیه به اقتصاد آلمان آسیب می زند
نسخه قابل چاپ
شنبه ۰۷ مرداد ۱۳۹۶ - ۱۳:۵۸:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر اعتبار» به نقل از ایبنا ، «بریگیت زایپریز» وزیر اقتصاد آلمان نسبت به تصویب تحریم های جدید توسط مجلس نمایندگان آمریکا علیه روسیه و نیز مقابله مثل روسیه هشدار داد و افزود: جنگ تجاری بین اتحادیه اروپا و آمریکا بسیار مخرب خواهد بود.

    وی همچنین نسبت به شکل گیری جنگ تجاری میان اتحادیه اروپا و ایالات متحده هشدار داد و تصریح کرد احتمال تحریم های متقابل وجود دارد و این موضوع پیش از این توسط سازمان تجارت جهانی پیش بینی شده بود.

    وزیر اقتصاد آلمان گفت: تحریم های جدید آمریکا می تواند به فعالیت شرکت های آلمانی آسیب وارد کند؛ ضمن اینکه روبط «برلین» و «واشنگتن» را تحت الشعاع خود قرار دهد.

    «زایپریز»  خاطر نشان کرد، ایالات متحده با اعمال تحریم های جدید علیه روسیه، تاثیر منفی بر روی اقتصاد اروپا می گذارد و کاهش همکاری روسیه با اتحادیه اروپا می تواند بروی شرکت های آلمانی تاثیر سوئی گذارد.

    همچنین پیش از این اتاق بازرگانی آلمان اعلام کرده بود که تحریم های جدید آمریکا علیه روسیه می تواند تاثیر منفی بر روی امنیت انرژی اروپا بگذارد و به اقتصاد آلمان آسیب وارد کند؛ ضمن اینکه این اقدام آمریکایی ها به نفع شرکت های خودشان است.

    رئیس اتاق بازرگانی آلمان گفت: اتحادیه اروپا در حال حاضر باید تلاش کند تا شرایط فعلی را در این منطقه برای خود به وضوح تشریح کند و در مقابل تاثیر فرا منطقه ای تحریم های جدید آمریکا مقاومت کند.

    وی در ادامه گفت: اگر شرکت های آلمانی از مشارکت در پروژه های خط لوله گاز روسیه باز بمانند، بسیاری از پروژه های مهم در حوزه تامین امنیت انرژی متوقف خواهند شد و این موضوع به طرز قابل توجهی بر روی اقتصاد آلمان تاثیر نامطلوبی می گذارد.

    بر پایه این گزارش پیش از این وزیر امورخارجه آلمان هم در این باره گفته بود: لایحه تحریم های جدید  نه تنها صنعت آلمان را نگران می کند بلکه روسیه نباید به ابزار صنعتی برای منافع آمریکا تبدیل شود.

    این مقام عالی رتبه آلمان گفت: به نظر من حق آمریکا نیست که برای شرکت های اروپایی تعین تکلیف کند که با چه طرف ثالثی در ارتباط باشند.

    برچسب ها
    پورسعید خلیلی
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • بازار امروز ۳۹۹
        • بازار امروز ۳۹۰
        • بازار امروز ۳۸۸
        • ۱۵
        • اعتبار امروز
        • شماره ۸ اعتبار امروز
        • شماره ۷ اعتبار امروز
        • شماره ۶ اعتبار امروز
        • شماره پنجم
        آخرین بروزرسانی ۳ ماه پیش
        آرشیو