عصر بازار

در هفته گذشته رقم خورد؛

رشد دوبرابری حجم و ارزش معاملات سکه آتی

عصر اعتبار- حجم معاملات سکه آتی طی هفته گذشته در بورس کالای ایران با افزایش دوبرابری به ۴۷ هزار و ۹۳۶ قرارداد و ارزش آن نیز به ۶ هزار و ۵۰۱ میلیارد ریال رسید.

رشد دوبرابری حجم و ارزش معاملات سکه آتی
نسخه قابل چاپ
شنبه ۰۷ مرداد ۱۳۹۶ - ۱۵:۵۴:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر اعتبار» به نقل از بورس کالای ایران، حجم معاملات سکه آتی طی هفته گذشته در بورس کالای ایران 24 هزار و 546 قرارداد و ارزش آن نیز 3 هزار و 291 میلیارد ریال بود.

    این در حالی است که فعالان بازار سکه هفته نخست مرداد را با رشد قابل توجه انواع مسکوکات طلا و نیز دلار پایان بردند.

    به این ترتیب در معاملات سکه آتی نیز طی هفته گذشته ، سررسید اردیبهشت ماه سال 97 به عنوان پرطرفدارترین سررسید لقب گرفت به نحوی که معامله گران 34 هزار و 208 قرارداد را به ارزش 4 هزار و 687 میلیارد ریال در این موعد تحویل به ثبت رساندند.  در رتبه دوم معاملات سکه آتی ، سررسید اسفند ماه سال جاری با 10 هزار و 743 قرارداد به ارزش یک هزار و 436 میلیارد ریال قرار گرفت.

    در مکان سوم  بازار آتی نیز قرارداد شهریور ماه سال جاری قرارگرفت؛ به طوری که با یک هزار و 482 قرارداد به ارزش 650 میلیارد ریال معاملات خود را در هفته اخیر به پایان رساند.

    همچنین سررسید دی ماه نیز با یک هزار و 20 قرارداد به ارزش 132 میلیارد ریال در مکان بعدی بازار آتی قرار گرفت. در پایان نیز سررسید آبان ماه با 483 قرارداد به ارزش 61 میلیارد ریال در جایگاه های آخر ایستاد.

    معاملات آتی سکه در آخرین روز هفته گذشته

    همچنین بررسی معاملات سکه آتی در آخرین روز معاملاتی هفته گذشته (پنج شنبه) نشان می دهد که در مجموع  12هزار و 829 قرارداد منعقد شد.

    به این ترتیب در معاملات روز چهارشنبه، هر 5 سر رسید فعال بازار آتی بورس کالا با روند صعودی رو به رو شدند، به طوری که بر اساس آمار معاملات سکه تحویل شهریور ماه با ثبت قیمت یک میلیون و 244 هزار تومان، رشد 0.69درصدی را تجربه کرد.

    این در شرایطی است که قرارداد تحویل آبان ماه سال جاری با قیمت یک میلیون و 279 هزار تومان رشد 0.75 درصدی را به ثبت رساند. همچنین سکه تحویل دی ماه امسال نیز با نرخ یک میلیون و 316 هزار تومان به فروش رسید و رشد قیمت 1.03 درصدی را تجربه کرد. سررسید اسفند ماه هم با نرخ یک میلیون و 352 هزار تومان معامله و با افزایش 1.19درصدی رو به رو شد. از سویی دیگر سررسید اردیبهشت ماه سال 97 نیز با قیمت یک میلیون 384 تومان به ثبت رسید و با رشد قیمت 1.19درصدی رو به رو شد.

    برچسب ها
    پورسعید خلیلی
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • بازار امروز ۳۹۹
        • بازار امروز ۳۹۰
        • بازار امروز ۳۸۸
        • ۱۵
        • اعتبار امروز
        • شماره ۸ اعتبار امروز
        • شماره ۷ اعتبار امروز
        • شماره ۶ اعتبار امروز
        • شماره پنجم
        آخرین بروزرسانی ۴ ماه پیش
        آرشیو