عصر بازار

وام بافت فرسوده به انبوه‌سازان تا ۱۰۰درصد ارزش ملک

عصر اعتبار- معاون وزیر راه و شهرسازی در حالی از پرداخت وام بافت فرسوده به انبوه سازان تا ۱۰۰ درصد ارزش ملک خبر داد که بر اساس مقررات هیچ تسهیلاتی نباید از سقف ۸۰ درصد ارزش ملک بیشتر باشد.

وام بافت فرسوده به انبوه‌سازان تا ۱۰۰درصد ارزش ملک
نسخه قابل چاپ
شنبه ۰۷ مرداد ۱۳۹۶ - ۱۶:۱۰:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصر اعتبار» به نقل از صداوسیما، محمدسعید ایزدی گفت: شرکت عمران و بهسازی در فرآیند بهسازی و نوسازی بافت های ناکارآمد شهری، توانمندسازی و حمایت از بخش خصوصی را در اولویت قرار داده است.

    وی با اشاره به افزایش توان متقاضیان برای نوسازی در بافت فرسوده ادامه داد: تلاش می کنیم با همراهی سایر ارگان ها و سازمان برنامه و بودجه دستورالعمل های روشنی را تهیه کنیم تا بخش تخصصی مسکن وارد این فرآیند شود.

    ایزدی افزود: تسهیلات جدید از طرف بانک مرکزی به بانک مسکن ابلاغ شد که این تسهیلات از محل ردیف اعتباری صندوق یکم تا سقف هزار میلیارد ریال تعیین شده است ، این یک تضمین برای انبوه ساز است که وقتی برای خرید وارد این عرصه می شود از تسهیلات خوبی با رقم سود 8 درصد استفاده کند.

    دبیر ستاد ملی بازآفرینی شهری تأکید کرد: تلاش کردیم تضمین های لازم را در این بخش برای سرمایه گذاری بدهیم زیرا در بافت فرسوده مخاطبین اصلی و نیازمند مسکن وجود دارد.

    معاون وزیر راه و شهرسازی بیان کرد: تلاش می کنیم با اعطای تسهیلات امکانی برای توانمند کردن ساکنان بافت فرسوده ایجاد کنیم.

    مدیرعامل شرکت عمران و بهسازی شهری ایران افزود: برای اولین بار تسهیلاتی با نرخ سود 8 درصد برای خرید خانه به انبوه سازان پرداخت می شود این تسهیلات در برخی از شهرها تا سقف 100 درصد ارزش خانه را تشکیل می دهد.

    معاون وزیر راه و شهرسازی گفت: صندوق پس انداز یکم بین 75 درصد تا 100 درصد ارزش خانه را می تواند تأمین اعتبار کند.

    ایزدی اظهار کرد: انبوه سازان علاوه بر خرید در بخش ساخت نیز تسهیلات با نرخ و سود پایین می توانند بگیرند و تلاش می کنیم در مصوبات بعدی بانک مرکزی را متقاعد کنیم امتیاز بیشتری را به انبوه سازان برای سپرده گذاری و کاهش زمان دریافت تسهیلات فراهم کنیم.

    وی خاطرنشان کرد: در عرض یک سال به ازای هر سپرده گذاری، تسهیلات 2 برابر می شود اگر یک رقم 40 میلیون تومانی را فرض بگیریم در عرض یکسال 80 میلیون تومان است.

    ایزدی افزود: سود 8 درصد برای نوسازی بافت ناکارآمد است و تخصیص اعتبار هزار میلیارد ریالی فقط برای نوسازی بافت فرسوده به توسعه گران داده می شود.

    وی ادامه داد: درحال تهیه دستورالعمل اجرایی آن بر اساس مصوبات بانک مسکن هستیم.

    الزام وام های مسکن به رعایت سقف وام تا 80 درصد ارزش ملک

     این اظهارات ایزدی در حالی است که طبق مصوبه سال 86 شورای پول و اعتبار و همچنین آیین نامه اجرایی صندوق پس انداز مسکن یکم مصوبه خرداد ماه سال 93 هیئت مدیره بانک مسکن که به تأیید شورای پول و اعتبار و وزارت راه و شهرسازی رسیده، تسهیلات ساخت یا خرید مسکن از محل صندوق پس انداز مسکن یکم تنها می تواند تا سقف 80 درصد ارزش ملک را که از سوی ارزیاب باک مسکن ارزش گذاری شده است، پوشش دهد. به عبارت دیگر در صورتی که سقف تسهیلات اعطایی از محل صندوق یکم، بیش از 80 درصد ارزش ملک مورد نظر باشد، از مبلغ وام کاسته می شود.

    برچسب ها
    پورسعید خلیلی
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • بازار امروز ۳۹۹
        • بازار امروز ۳۹۰
        • بازار امروز ۳۸۸
        • ۱۵
        • اعتبار امروز
        • شماره ۸ اعتبار امروز
        • شماره ۷ اعتبار امروز
        • شماره ۶ اعتبار امروز
        • شماره پنجم
        آخرین بروزرسانی ۳ ماه پیش
        آرشیو