عصر بازار

در ماه جاری میلادی؛

اعتماد به فضای کسب و کار ترکیه افزایش یافت

عصر اعتبار- در ماه جاری میلادی، شاخص اعتماد به فضای کسب و کار در ترکیه با رسیدن به بیش از ۱۰۳ واحد، رقمی بی سابقه را طی ۴ سال اخیر تجربه می‌کند.

اعتماد به فضای کسب و کار ترکیه افزایش یافت
نسخه قابل چاپ
شنبه ۰۷ مرداد ۱۳۹۶ - ۱۶:۱۳:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصر اعتبار» به نقل از مهر، موسسه آمار ترکیه اعلام کرد: اعتماد به فضای کسب و کار در این کشور، به بیشترین سطح خود طی 4 سال اخیر رسیده است.

    این در حالی است که به دنبال کودتای نافرجام پانزدهم جولای سال گذشته میلادی، اقتصاد ترکیه در مسیر ناهمواری قرار گرفته بود.

    بر همین اساس، شاخص اعتماد مصرف کننده به شرایط اقتصادی ترکیه، در ماه جاری میلادی با 4.5 درصد افزایش به 103.4 واحد رسید که بیشترین رقم از نوامبر سال 2013 میلادی به بعد محسوب می شود.

    البته شاخص اعتماد مصرف کننده به شرایط اقتصادی ترکیه، در ماه گذشته میلادی 98.9 واحد ثبت شده بود؛ ضمن اینکه بهبود در بخش خرده فروشی و خدمات از جمله دلایل افزایش شاخص ماهانه اعتماد مصرف کننده است. 

    همچنین شاخص اعتماد کسب و کار در بخش خرده فروشی، با 6.6 درصد رشد در ماه جاری میلادی به 107.3 واحد رسید که بیشترین رقم را به خود اختصاص می دهد و شاخص اعتماد در بخش خدمات هم با 5 درصد روند صعودی در مقایسه با ماه قبل از آن به 103.7 واحد رسید.

    بر پایه این گزارش، اعتماد به بخش مسکن و ساخت و ساز در ماه جاری میلادی هر کدام به ترتیب به 107.7 واحد و 85.5 واحد کاهش یافته اند.

    برچسب ها
    پورسعید خلیلی