عصر بازار

تطبیق ۸۰ درصدی صورت های مالی بانک ملی ایران با استانداردهای IFRS

عصر اعتبار- مدیرعامل بانک ملی ایران گفت: افشای اطلاعات بر اساس استانداردهای IFRS که عملیاتی شدن آن در نظام بانکی ایران مورد تاکید بانک مرکزی است، اکنون تا ۸۰ درصد در صورت های مالی بانک ملی ایران پیاده سازی شده است.

تطبیق ۸۰ درصدی صورت های مالی بانک ملی ایران با استانداردهای IFRS
نسخه قابل چاپ
يکشنبه ۰۸ مرداد ۱۳۹۶ - ۱۲:۳۰:۰۰

     به گزارش پایگاه خبری«عصراعتبار»,دکتر محمد رضا حسین زاده افزود: در صورت های مالی نمونه جدید بانک مرکزی هم راستا با استانداردهای بین المللی IFRS افشای اطلاعات به صورت جامع و کامل تر صورت می گیرد که طبیعتا نیاز استفاده کنندگان از اطلاعات مالی را بهتر تامین می کند.
    وی ادامه داد: در همین راستا، بانک ملی ایران پیشرفت قابل ملاحظه ای در تطبیق صورت های مالی خود با استانداردهای IFRS داشته است و بزودی این موضوع را به طور صددرصدی محقق می کند.
    به گفته حسین زاده، این روند از سال گذشته در بانک ملی ایران آغاز شد و با سرعتی که در پیشرفت آن دیده می شود، امید می رود سال آینده صورت های مالی بانک به طور کامل با این استانداردها تطبیق پیدا کند.
    رئیس هیات مدیره بانک ملی ایران اظهار کرد: بانک ملی ایران سال گذشته و امسال، دو سری از صورت های مالی را تهیه کرد که یکی از آنها صورت های مالی بر اساس استانداردهای ملی و دیگری صورت های مالی جدید مطابق با استانداردهای IFRS (نمونه بانک مرکزی) است.
    وی افزود: بانک ملی ایران در سال مالی 1394 نیز با وجود مشکلات و محدودیت زمان، صورت های مالی مذکور را با توجه به ظرفیت موجود تهیه و قبل از برگزاری مجمع عمومی به بانک مرکزی و اعضای مجمع ارائه کرد.
    به گفته حسین زاده، صورت های مالی بانک ملی ایران هر سال پس از تایید مجمع عمومی منتشر می شود.

    برچسب ها
    پورسعید خلیلی