عصر بازار

رشد ۷۰ واحدی شاخص بورس تهران

عصر اعتبار- در جریان معاملات امروز یکشنبه ۸ مردادماه ۹۶، شاخص بورس پس از بازگشایی نماد شتران و ومعادن توانست تا حوالی ۸۱ هزار و ۶۵۰ واحد رشد کند اما در پایان معاملات به دلیل نزدیکی شاخص به محدوده مقاومتی با رشد متعادل ۷۰ واحدی به کار خود پایان داد.

رشد ۷۰ واحدی شاخص بورس تهران
نسخه قابل چاپ
يکشنبه ۰۸ مرداد ۱۳۹۶ - ۱۵:۰۱:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصراعتبار» به نقل از عصر بازار، امروز  شاخص کل بورس در ارتفاع 81 هزار و 491 واحدی قرار گرفت، شاخص بازار اول با 82 واحد بیشترین رشد را در بین شاخص های منتخب داشت و شاخص بازار دوم علی رغم مابقی شاخص ها افت 25 واحدی ثبت کرد.

    طی داد و ستدهای روز جاری، سهامداران  بیش از 547  میلیون سهام و اوراق بهادار به ارزش معاملاتی 222 میلیارد تومان در 54 هزار نوبت معاملاتی دست به دست کردند.

    رشد 70 واحدی شاخص کل متاثر از معاملات مثبت نمادهای شتران ، ومعادن و فولاد رقم خورد. در این میان نمادهای پترول، حکشتی و تاپیکو بیشترین تاثیر منفی را بر شاخص داشتند.

    در این روز شتران با ارائه تعدیل مثبت 37 درصدی و اعلام  سود نقدی 120 ریالی در مجمع بازگشایی شد و به تنهایی 98 واحد شاخص بورس را بالا کشید و نهایتا با رشد 10.64 درصدی در قیمت پایانی 2,506 ریال به کار خود پایان داد.

    نماد ومعادن نیز پس از تعدیل مثبت 26 درصدی و تقسیم سود 5 تومانی با رشدی 7 درصدی مورد بازگشایی قرار گرفت و نهایتا در قیمت پایانی 1,236 ریال با 61 واحد تاثیر مثبت بر شاخص بورس به معاملات امروز پایان داد.

    از این رو امروز صدرنشینی بازار با بیشترین رشد قیمت متعلق به نماد معاملاتی شرکت پالایش نفت تهران و پس از آن توسعه و معادن فلزات بود.

    از طرفی لبنیات پاک با رشد 6.49 درصدی، لنت ترمز، سامان گستر اصفهان و قند شیرین خراسان با رشد 4.98 درصدی جزو سبزترینهای بازار بودند.

    در مقابل بیشترین کاهش قیمت را سیمان غرب، پشم شیشه ایران، تولیدی مهرام، سایپا شیشه، مس شهید باهنر و گروه پتروشیمی ایرانیان داشتند و در انتهای جدول معاملات نشستند.

    گفتنی است، در این روز شاهد بازگشت نمادهای معاملاتی شتران، ومعادن، غبهنوش، وبشهر، سیستم و ثاخت به گردونه معاملات بودیم و نماد تمحرکه جهت برگزاری مجمع سالیانه متوقف شد.

    در پایان معاملات امروز نماد معاملاتی ملی صنایع مس ایران  با حجم 21.6 میلیون داد و ستد و به پرداخت ملت با 9.4 میلیارد تومان ارزش معاملاتی، صدر نشین در حجم و ارزش معاملات بورس بودند.

    برچسب ها
    پورسعید خلیلی