عصر بازار

ارایه اوراق مسکن مجانی به خانه اولی‌ها پیشنهاد شد

عصر اعتبار- عضو کمیسیون اقتصادی مجلس از بررسی پیشنهادی مبنی بر ارایه هر برگ اوراق حق تقدم استفاده از وام مسکن به صورت مجانی به خانه اولی‌ها در کمیسیون اقتصادی خبر داد.

ارایه اوراق مسکن مجانی به خانه اولی‌ها پیشنهاد شد
نسخه قابل چاپ
دوشنبه ۰۹ مرداد ۱۳۹۶ - ۱۴:۰۷:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصر اعتبار» به نقل از ایبِنا، معصومه آقاپور علیشاهی با اعلام بررسی پیشنهاد ارایه مجانی اوراق وام مسکن به خانه اولی‌ها در کمیسیون اقتصادی مجلس، به خبرگزاری خانه ملت گفت: ابتدا باید توجه داشت یکی از راهکارهای خروج اقتصاد از رکود، ایجاد رونق در بخش مسکن و صنایع وابسته است و به طور طبیعی رونق این بخش به اشتغالزایی منتهی می شود.

    وی ادامه داد: با وجود اینکه بخش معاملات مسکن در چند سال گذشته با افزایش قیمت شدیدی روبرو نبوده، اما در حال حاضر نیز قیمت مسکن در تهران و بسیاری دیگر از نقاط کشور با درآمد بسیاری از خانوارهای کشور متناسب نیست.  

    آقاپور علیشاهی تصریح کرد: نرخ هر برگ اوراق حق تقدم استفاده از تسهیلات مسکن در حال حاضر بالا است، به دلیل اینکه یکی از اهداف در ارایه وام مسکن، تسهیل شرایط برای خانه دار شدن مردم است؛ بنابراین باید از رویکرد صرفا اقتصادی در حوزه مسکن پرهیز شود.

    وی ادامه داد: پیشنهادی در کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی مطرح شده که براساس آن به متقاضیان واقعی مسکن که برای اولین بار قصد استفاده از وام مسکن را دارند، اوراق وام مسکن به صورت مجانی واگذار شود، البته باید با استفاده از سامانه اطلاعاتی شرایط متقاضیان مشخص شود. 

    آقاپورعلیشاهی با تاکید بر ضرورت جلوگیری از سوداگری در بازار مسکن افزود: اصطلاحا کسانی که برای اولین بار قصد خرید مسکن را دارند، خانه اولی هستند، بنابراین در راستای ترویج امر ازدواج نیز باید شرایط خانه دار شدن مردم و خانه اولی ها را تسهیل کرد. 

    وی با اشاره به ضرورت هدایت نقدینگی به بخش های مولد اقتصاد، ادامه داد: بی توجهی به افزایش نقدینگی به رشد مجدد تورم منتهی می شود و کاهش قدرت خرید خانوار را در پی دارد. 

    عضو کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی یادآور شد: حساب متقاضیان واقعی خرید مسکن از خریدارانی که با قصد سوداگری معامله مسکن انجام می دهند، جدا از هم است. بنابراین باید تصمیمات به نحویی اتخاذ شود که مانع از ایجاد فشار به خریداران واقعی مسکن شود.

    برچسب ها
    پورسعید خلیلی
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • بازار امروز ۳۹۹
        • بازار امروز ۳۹۰
        • بازار امروز ۳۸۸
        • ۱۵
        • اعتبار امروز
        • شماره ۸ اعتبار امروز
        • شماره ۷ اعتبار امروز
        • شماره ۶ اعتبار امروز
        • شماره پنجم
        آخرین بروزرسانی ۳ ماه پیش
        آرشیو