عصر بازار

تسهیلات ۲۰ هزار میلیاردی اشتغال‌ به وزارت کار ابلاغ شد

عصر اعتبار- تسهیلات ۲۰ هزار میلیارد تومانی طرح توسعه کسب و کار و اشتغال پایدار دیروز از سوی بانک مرکزی به وزارت کار ابلاغ شد.

تسهیلات ۲۰ هزار میلیاردی اشتغال‌ به وزارت کار ابلاغ شد
نسخه قابل چاپ
سه شنبه ۱۰ مرداد ۱۳۹۶ - ۱۰:۲۷:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصر اعتبار» به نقل از مهر، بر اساس برنامه اشتغال فراگیر که اوایل تیرماه از سوی اسحاق جهانگیری معاون اول رئیس جمهور و رئیس ستاد فرماندهی اقتصاد مقاومتی را به کلیه دستگاه‌های اجرایی با هدف ایجاد اشتغال برای 970 هزار نفر در سال 96 ابلاغ شد؛ قرار است بخشی از این اشتغال با اجرای طرح توسعه کسب و کار و اشتغال پایدار (تکاپو) در استان‌ها ایجاد شود که در همین راستا بانک مرکزی موظف شد نسبت به تعیین سهمیه تسهیلات بانکی مورد نیاز به میزان 200 هزار میلیارد ریال برای اجرای این طرح اقدام کند.

    به همین منظور بانک مرکزی روز گذشته مصوبه تعیین سهمیه تسهیلات بانکی 200 هزار میلیارد ریالی، را برای اجرا به وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی ابلاغ کرد. بر اساس طرح تکاپو، رسته فعالیت‌های اشتغالزای منتخب در هر استان توسط تمام دستگاه‌های اجرایی با محوریت وزارت کار در مرحله شناسایی است که این ظرفیت‌های اشتغال برای تمام استان‌ها تقریبا شناسایی شده و تنها ظرفیت‌های اشتغال مربوط به یک دستگاه اجرایی باقی مانده که به زودی نهایی و به تمام استان‌ها ابلاغ می‌شود.

    قرار است در قالب طرح تکاپو در هر استان بین 5 تا 10 رسته فعالیت منتخب به عنوان ظرفیت‌های اشتغال تعیین و تسهیلات مصوب صرفا به طرح‌های منتخب هر استان پرداخت خواهد شد.

    پس از نهایی شدن رسته فعالیت‌های اشتغالزای هر استان و ابلاغ آن به سراسر کشور، پرداخت تسهیلات طرح تکاپور آغاز می‌شود به نحوی که متقاضیان راه‌اندازی کسب و کار به شرطی که قصد فعالیت در ظرفیت‌های شناسایی شده اشتغال استان مربوطه داشته باشند از طریق کارگزار توسعه اشتغال یا کارگروه اشتغال استان در اداره کار طرح خود را ارائه می‌دهند و پس از احراز صلاحیت طرح در کارگروه ملی اشتغال فراگیر، متقاضی برای دریافت تسهیلات به یکی از بانک‌های عامل معرفی خواهد شد.

    نرخ باز پرداخت این تسهیلات مانند سایر تسهیلات نظام بانکی 18 درصد است که 2 درصد این سود به عنوان یارانه سود تسهیلات از سوی دولت و 16 درصد آن از سوی متقاضی پرداخت می‌شود.

    بیشترین رسته فعالیت‌های منتخب و دارای اشتغال در حوزه‌های پوشاک، کفش، مبلمان، زعفران، قطعات خودرو، صنایع پایین دستی پتروشیمی، گردشگری و بوم‌گردی روستایی را شامل می‌شوند که این رسته فعالیت‌ها متناسب با ظرفیت اشتغال هر استان متغییر است.

    برچسب ها
    پورسعید خلیلی
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • بازار امروز ۳۹۹
        • بازار امروز ۳۹۰
        • بازار امروز ۳۸۸
        • ۱۵
        • اعتبار امروز
        • شماره ۸ اعتبار امروز
        • شماره ۷ اعتبار امروز
        • شماره ۶ اعتبار امروز
        • شماره پنجم
        آخرین بروزرسانی ۳ ماه پیش
        آرشیو