عصر بازار

سه عامل افزایش قیمت طلای جهانی

عصر اعتبار- کاهش ارزش دلار آمریکا در پی انتشار آمارهای ناامید کننده اقتصادی این کشور موجب شده است تا تقاضای مکان امن سرمایه گذاری برای طلا با افزایش چشمگیری روبرو شود.

سه عامل افزایش قیمت طلای جهانی
نسخه قابل چاپ
سه شنبه ۱۰ مرداد ۱۳۹۶ - ۱۱:۲۴:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصر اعتبار» به نقل از جهان اقتصاد، کاهش ارزش دلار موجب شد تا قیمت هر اونس طلا روز دوشنبه به بیش از 1269 دلار برسد که بالاترین رقم از 14 ژوئن به شمار می رود. اگر در هفته جاری رشد طلا ادامه یابد طلا رکورد جدیدی را ثبت خواهد کرد.

    شاخص ارزش دلار آمریکا نیز در برابر سبدی از ارزهای معتبر بین المللی با کاهش 0٫61 درصدی روبرو شده و پایین ترین سطح خود از 22 ژوئن رسیده است. شاخص ارزش دلار در ماه جولای بیش از 2٫3 درصد و از ابتدای امسال تاکنون 9 درصد کاهش داشته است.

    یکی دیگر از دلایل رشد قیمت طلا کاهش رشد اقتصادی است زیرا رشد اقتصادی آمریکا در سه ماه دوم امسال به بیش از 2٫6 درصد رسیده ولی این رقم کمتر از انتظارات اولیه کارشناسان و تحلیلگران بوده است. این موضوع موجب شد تا تا گمانه زنی ها نسبت به افزایش نرخ بهره فدرال رزرو طی ماه های آینده کاهش یابد و این مساله موجب افزایش تقاضا برای طلا خواهد شد. فدرال رزرو آمریکا در نشست اخیر خود نرخ بهره را بدون تغییر حفظ کرده و وعده داده است تا برنامه کاهش تراز مالی 4٫5 تریلیون دلاری را به زودی آغاز کند.

    یکی دیگر از دلایل رشد قیمت طلا تنش های شبه جزیره کره است، زیرا  کره شمالی روز حمعه یک فروند موشک بالستیک قاره پیمای دیگر را با موفقیت آزمایش کرده است. به اعتقاد تحلیلگران نظامی، کره شمالی قادر است با این موشک ها ایالت لس آنجلس و سایر شهرهای آمریکا را هدف قرار دهد. آمریکا و کره جنوبی نیز در واکنش به این آزمایش موشکی، یک مانور مشترک نظامی برگزار کرده اند. آمریکا از سامانه ضد موشکی تاد نیز با موفقیت بهره برداری کرده است.

    پس از ازمایش موشکی اخیر کره شمالی، آمریکا 2 فروند بمب افکن بی یک بی خود را بر فراز شبه جزیره کره به پرواز درآورده است. نماینده آمریکا در سازمان ملل نیز تاکید کرده است که چین، ژاپن و کره جنوبی باید اقدامات بیشتری را برای مقابله با تهدیدات موشکی و هسته ای کره شمالی انجام دهند.

    برچسب ها
    پورسعید خلیلی
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • بازار امروز ۳۹۹
        • بازار امروز ۳۹۰
        • بازار امروز ۳۸۸
        • ۱۵
        • اعتبار امروز
        • شماره ۸ اعتبار امروز
        • شماره ۷ اعتبار امروز
        • شماره ۶ اعتبار امروز
        • شماره پنجم
        آخرین بروزرسانی ۴ ماه پیش
        آرشیو