عصر بازار

قائم مقام وزیر صنعت معدن و تجارت :

موفقیت طرح رونق تولید را مدیون بانک کشاورزی هستیم

عصر اعتبار-رضا رحمانی قائم مقام وزیر صنعت، معدن و تجارت و مهدی داداشی زین الدین دبیر کارگروه ملی تسهیل و رفع موانع تولید با مرتضی شهیدزاده رئیس هیات مدیره و مدیرعامل بانک کشاورزی دیدار و از موفقیت چشمگیر بانک کشاورزی در اجرای طرح رونق تولید در بنگاه های اقتصادی کوچک و متوسط قدردانی کردند.

موفقیت طرح رونق تولید را مدیون بانک کشاورزی هستیم
نسخه قابل چاپ
سه شنبه ۱۰ مرداد ۱۳۹۶ - ۱۱:۵۱:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصراعتبار» ، رحمانی در این نشست از عملکرد باتدبیر، مدیریت فوق العاده و همت عالی مدیران و کارکنان بانک کشاورزی در سطح کشور قدردانی کرد و موفقیت طرح رونق تولید در کشور را مدیون بانک کشاورزی دانست. وی افزود: این زمینه بانک کشاورزی سرقافله و پیشرو بود و موجب شد تا سایر بانک های دولتی نیز خوب عمل کردند و من حامل قدردانی کارگروه ملی و وزیر صنعت، معدن و تجارت از بانک کشاورزی هستم.

    رحمانی با اشاره به این که هدف طرح رونق تولید، استفاده از ظرفیت غیرفعال واحدهایی بود که توانایی تولید و فروش تولیدات خود را داشتند، تصریح کرد: دولت و ستاد اقتصاد مقاومتی در نتیجه بازخورد مثبت و عملکرد خوب این طرح، آن را برای سال آینده نیز تمدید کردند و هدف گذاری طرح را از 16 هزارمیلیارد تومان و 7500 واحد به 20 هزار میلیارد تومان و 10 هزار واحد ارتقا دادند.

    وی با تاکید بر این که با تثبیت شغل و درآمد مردم، سایر بخش های اقتصادی کشور نیز فعال می شوند ، هدف گذاری امسال در این طرح را افزایش جمعا 10 درصد در تولید و 10 درصد در اشتغال در واحدهای تولیدی عنوان کرد و افزود: به امید خداوند و با حمایت بانک کشاورزی امسال قصد داریم 450 هزار شغل ایجاد کنیم که 50 هزار نفر آن از محل طرح رونق تولید خواهد بود. انشاالله 6000 واحد جدید تولیدی ایجاد خواهد شد و 5000 واحد نیز نوسازی می شود.

    قائم مقام وزیر صنعت، معدن و تجارت اظهار داشت: علاوه بر این موارد، یک طرح 400 هزاری با عنوان طرح ضربتی اشتغال به رئیس جمهور داده ایم که نیازمند بودجه اختصاصی است ؛ در این طرح که شامل آموزش در محیط کار است، 200 هزار شغل برای فارغ التحصیلان لیسانس و به بالا و 200 هزار شغل برای افراد فوق دیپلم و پایینتر در نظر گرفته شده است.

     رحمانی در ادامه سخنان خود با تاکید بر این که وزارت صنعت، معدن و تجارت علاوه بر افزایش تولید ، ایجاد بازارهای داخلی و خارجی و افزایش صادرات را نیز در دستور کار خود دارد، خاطر نشان کرد: در ابتدای فعالیت دولت تدبیر و امید، تنها 6 رایزن بازرگانی داشته ایم درحالی که اکنون تعداد آن ها به 21 رایزن فعال بازرگانی رسیده است که این مهم، بیانگر تقویت روابط تجاری بین المللی و تثبیت مشاغل است.

    وی با اشاره به این که وزارت صنعت، معدن و تجارت به عنوان ابزار حاکمیت از بانک مرکزی حمایت می کند تا صندوق توسعه ملی سیستم پرداخت تسهیلات خود را اصلاح کرده و بهبود بخشد، افزود: علاقمندیم منابع خود را درست مدیریت کنیم و در این زمینه نیازمند راهنمایی بانک کشاورزی هستیم .

    این گزارش می افزاید در ادامه این نشست، دکتر شهیدزاده اظهار داشت: ما خود را سرباز و پیاده نظام اقتصادی مملکت می دانیم و نتیجه فعالیت ما اگر رضایت نسبی و افزایش امید در مردم باشد، بهترین نتیجه است چراکه استحکام نظام و تصمیم گیری های بهتر نظام را درپی دارد و توفیقی بزرگ برای بانک کشاورزی است.

    وی افزود: برای سال جدید برنامه ریزی کرده ایم تا فرایند پرداخت تسهیلات بازنگری شود و سرعت پرداخت تسهیلات افزایش یابد.

    شهیدزاده با اشاره به این که یکی از مشکلات تولید، بازار است اظهار داشت: بانک کشاورزی با حمایت از صادرات پسته موفق شد جلوی زیان تولید کنندگان را گرفته و قیمت پسته را از 8500 تومان به 23500 تومان برساند . همچنین در زمینه محصول زعفران نیز با هماهنگی وزارت جهاد کشاورزی تسهیلاتی برای صادرکنندگان زعفران با تمرکز بر اجرای اصل 44 و حمایت از بخش خصوصی در نظر داریم.

    وی افزود: در زمینه زیرساخت های صادرات از جمله سردخانه ها، سورتینگ و بسته بندی و حمل و نقل مشکل وجود دارد که بایستی با حمایت و هماهنگی  دو وزارتخانه  صنعت، معدن و تجارت و جهادکشاورزی، مرتفع شوند تا توسعه بازرگانی بیشتر و مشکل تولیدکنندگان حل شود.

    شایان ذکر است در پایان این نشست لوح سپاس با امضای وزیر صنعت، معدن و تجارت به مدیرعامل بانک کشاورزی اهدا شد.

    برچسب ها
    پورسعید خلیلی
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • بازار امروز ۳۹۹
        • بازار امروز ۳۹۰
        • بازار امروز ۳۸۸
        • ۱۵
        • اعتبار امروز
        • شماره ۸ اعتبار امروز
        • شماره ۷ اعتبار امروز
        • شماره ۶ اعتبار امروز
        • شماره پنجم
        آخرین بروزرسانی ۴ ماه پیش
        آرشیو