عصر بازار

دولت برنامه ای برای حذف سری جدیدی از یارانه بگیران ندارد

عصر اعتبار- یارانه نقدی به روال ماههای گذشته در انتهای هر ماه به حساب سرپرستان خانوار واریز خواهد شد و به گفته مسئولین، دولت فعلا برنامه ای برای حذف سری جدیدی از یارانه بگیران ندارد.

دولت برنامه ای برای حذف سری جدیدی از یارانه بگیران ندارد
نسخه قابل چاپ
سه شنبه ۱۰ مرداد ۱۳۹۶ - ۱۴:۱۳:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصر اعتبار» به نقل از میزان، در حالی درتیرماه سال جاری هفتاد و هفتمین مرحله از یارانه نقدی به حساب پسرپرستان خانوار واریز شد که حدواد 70 میلیون نفر درکشور یارانه دریافت می‌کنند.


    بعلاوه در سال جدید هنوز خبری از حذف دهک‌های پردرآمد از گردونه دریافت یارانه نیست وبعلاوه در برخی خبرها شاهد وصل مجدد یارانه برخی از خانوارهای کم درآمد که به اشتباه از گردونه یارانه حذف شده‌اند هستیم که تعداد آنها درهر ماه انگشت شمار بوده با این حال هنوز بسیاری از افرادی که از لیست دریافت یارانه کنارگذاشته شده اند به قطع یارانه خود اعتراض دارند که سازمان هدفمندی یارانه ها با همکاری وزارت کار بعد از بررسی اطلاعات شخصی افراد که در سامانه اعتراض به هدفمندی یارانه ها به ثبت رسیده افرادی که به اشتباه از گردونه دریافت حذف شده اند را مجدداً با ارسال یک پیامک به لیست دریافت یارانه باز می گرداند و نکته حائز اهمیت این است که یارانه چندین ماهی که از لیست دریافت یارانه خارج شده بودند قابل عودت نیست.

    همچنین با گذشت 4 مرحله از واریز ارانه نقدی در سال جاری شاهد حذف سری جدیدی از یارانه بگیران نبوده‌ایم که میدری معاون وزیر تعاون در این باره گفت: بر اساس مندرجات ثبت شده پایگاه اطلاعاتی بسیاری که به ناحق از یارانه حمایتی مختلف مانند یارانه بیماران خاص، کارگران ساختمانی و... استفاده می کنند شناسایی و حذف خواهند شد.


    وی درادمه افزود: بسیاری از افراد غیر نیازمند متاسفانه از نهادهای مختلف مالی تسهیلات با سود پایین دریافت می‌کنند که درهمین زمینه ساماندهی پرداخت این نوع تسهیلات دردستور کار وزارت رفاه قرار گرفته ودرحال اجرایی شدن است.


    این درحالی است که ابوذر ندیمی عضو کیسیون اقتصادی مجلس در گفت و گو با خبرنگار اقتصادی خبرگزاری میزان در خصوص برنامه جدید دولت برای حذف سری جدیدی از یارانه بگیران در سال جاری گفت: برای حذف یارانه نقدی بر اساس آنچه در بودجه پیش بین شده است عمل می کنیم ودراین زمینه باید منتظر آیین نامه اجرایی تبصره 14 بودجه 96 و تعیین ساز وکارهای مربوط به آن باشیم.


    وی درادامه افزود: از لحاظ قانون با رویکردی جدیدی رو به رونیسیتم واجازه جدیدی مبنی بر عملیات ا جرایی برای حذف سری جدیدی از یارانه بگیران صادر نشده است.


    بر این اساس یارانه بگیران با توجه به اطلاعات شناسایی و راستی آزمایی می شوند که در صورت عدم نیاز به یارانه مطابق برنامه های مدون سال گذشته از لیست یارانه حذف خواهند شد.


    عضو کمیسیون اقتصادی مجلس تصریح کرد: درحال حاضر دولت برنامه‌ای برای حذف سری جدید از لیست یارانه ندارد و روال شناسایی دهک‌های پردرآمد از سوی سازمات هدفمندی به روال گذشته ادامه خواهد داشت.


    این درحالی است که پورابراهیمی رئیس کمیسیون اقتصادی مجلس خبر از تعیین تکلیف تحفص از هدفمندی یارانه ها پس از تعطیلات تابستانی نمایندگان خبرداده است.


    بر اساس این گزارش و با توجه به گفته مسئولین دولت برنامه جدیدی با وجود قرار دادن یارانه به عنوان ضمانت دریافت تسهیلات و وام ازدواج ندارد و روال پرداخت یارانه درهر ماه همانند گذشته ادامه خواهد داشت.

    برچسب ها
    پورسعید خلیلی
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • بازار امروز ۳۹۹
        • بازار امروز ۳۹۰
        • بازار امروز ۳۸۸
        • ۱۵
        • اعتبار امروز
        • شماره ۸ اعتبار امروز
        • شماره ۷ اعتبار امروز
        • شماره ۶ اعتبار امروز
        • شماره پنجم
        آخرین بروزرسانی ۳ ماه پیش
        آرشیو