عصر بازار

در بازار معاملات جهانی؛

جهش شاخص بورس کشورهای آسیایی دلار زمین خورد

عصر اعتبار- در بازار معاملات جهانی روز سه شنبه، به دلیل انتشار آمار رشد اقتصادی مثبت در قسمت های مختلف جهان، شاخص بورس کشورهای آسیایی سیر صعودی به خود گرفت؛ در حالیکه دلار برای پنجمین ماه متوالی روند کاهشی داشت.

جهش شاخص بورس کشورهای آسیایی دلار زمین خورد
نسخه قابل چاپ
سه شنبه ۱۰ مرداد ۱۳۹۶ - ۱۴:۲۳:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصر اعتبار» به نقل از ایبنا،  شاخص بورس کشورهای آسیایی در روز سه شنبه با روند افزایشی آغاز به کار کرد؛ این در حالی است که آمار رشد اقتصادی در چین، کره جنوبی و منطقه یورو، این روند صعودی را برای بورس ها رقم زده است. 

    همچنین انتظار می رود در اروپا بورس فوتسی لندن با 5 دهم درصد،  DAX آلمان با یک دهم درصد افزایش و CAC فرانسه هم با کمی تغییر شروع به کار کنند. 

    در همین حال میانگین شاخص بورس آسیا-اقیانوسیه در خارج از ژاپن 7 دهم درصد رشد نشان می دهد و بورس «نیکی» ژاپن هم 2 دهم درصد روند افزایشی به خود گرفت. از سویی دیگر، بورس «هنگ سنگ» هنگ کنگ با 7 دهم درصد روند صعودی بیشترین سیر صعودی از ژوئن سال 2015 میلادی به بعد را از خود نشان داد.

    شاخص بورس چین هم با 1.8 درصد افزایش، بیشترین رقم از آگوست سال 2015 میلادی به بعد را تجربه کرد. در استرالیا هم بورس این کشور، 9 دهم درصد بالا آمد.

    بر همین اساس، میانگین شاخص بازار بورس 47 کشور جهان برای نهمین ماه متوالی در جولای، ماه گذشته میلادی،  روند صعودی به خود گرفته است که طولانی ترین بازه زمانی از سال 2004 میلادی به بعد محسوب می شود. 

    در بازار جهانی ارز، هر یورو به 1.1832 دلار افزایش یافت؛ در حالی که هر دلار آمریکا هم در برابر 110.18 ین رسید که کمترین رقم در حدود یک ماه اخیر است.

    همچنین شاخص دلار آمریکا در برابر 6 سبد اصلی ارز جهان به 92.878 رسید که همچنان نزدیک به کمترین سطح خود در 13 ماه اخیر است؛ ضمن اینکه عملکرد دلار در ماه گذشته میلادی برای پنجمین ماه متوالی، روند نزولی داشت که طولانی ترین بازه زمانی سیر منفی دلار از سال 2010 میلادی تلقی می شود. 

    بر همین اساس، هر دلار استرالیا با 4 دهم درصد افزایش به 0.8034 دلار رسید و یوآن چین هم به بالاترین سطح خود در 10 ماه اخیر رسید.

    برچسب ها
    پورسعید خلیلی
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • بازار امروز ۳۹۹
        • بازار امروز ۳۹۰
        • بازار امروز ۳۸۸
        • ۱۵
        • اعتبار امروز
        • شماره ۸ اعتبار امروز
        • شماره ۷ اعتبار امروز
        • شماره ۶ اعتبار امروز
        • شماره پنجم
        آخرین بروزرسانی ۴ ماه پیش
        آرشیو