عصر بازار

اوکراین آماده پذیرش بانک‌های ایرانی است

عصر اعتبار- یوشچنکو رئیس جمهور اسبق اوکراین در دیدار با غلامحسین شافعی رئیس اتاق بازرگانی ایران خواستار همکاری مشترک بین دو کشور به‌ منظور یافتن ابزارهای مختلف مالی برای توسعه مناسبات اقتصادی شد.

اوکراین آماده پذیرش بانک‌های ایرانی است
نسخه قابل چاپ
سه شنبه ۱۰ مرداد ۱۳۹۶ - ۱۵:۱۹:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصر اعتبار» به نقل از عصر نمایشگاه،  رئیس‌جمهور اسبق اوکراین با رئیس پارلمان بخش خصوصی ملاقات کرد و محورهای مختلف برای همکاری بین دو کشور را مورد بررسی قرار داد. رئیس اتاق ایران در این دیدار موضوع امضای موافقت‌نامه تجارت ترجیحی بین دو کشور را مطرح کرد و خواستار نهایی شدن این پیشنهاد شد.

    رئیس‌جمهور اسبق اوکراین، خواستار اعزام هیات ایرانی به این کشور همراه با برگزاری نمایشگاهی از محصولات ایرانی شد.
    شافعی نیز اظهار کرد: بعد از رفع تحریم‌ها، محیط متفاوتی شکل ‌گرفته و امکان بازیابی روابط گذشته و توسعه مناسبات جدید مهیا شده است. اتاق به دلیل ظرفیت‌های موجود آمادگی دارد گام‌های مؤثری در این رابطه بردارد. در گذشته سعی شد ارتباط بین اتاق‌های استانی دو کشور گسترش پیدا کند که در این مورد هم به توفیقات خوبی دست پیدا کردیم.
    در همین رابطه مهدی سعیدالذاکرین مدیرعامل شرکت همکاران تجارت فرتاک به برگزاری دومین نمایشگاه تخصصی توانمندی های صادراتی جمهوری اسلامی ایران در اوکراین  اشاره کرد و اظهار داشت: برپایی این نمایشگاه از اهمیت بسیاری به ویژه در این مقطع زمانی برخوردار است چرا که پس از برجام، کشور اوکراین به عنوان شریک تجاری ج.ا.ایران مورد توجه قرار گرفته و سفر هیئت های پر تعداد اقتصادی و تجاری به همراهی وزرای کشاورزی و انرژی این کشور در سال اخیر نیز موید رشد و گسترش این روابط فی ما بین بوده است.
    وی برگزاری نمایشگاه اوکراین را در نوع خود منحصر به فرد دانست و افزود: برای اولین بارنمایشگاه به صورت تخصصی و بدون فروش کالا برگزار می شود و عموم دعوت شدگان از تجار، مدیران شرکت های خصوصی و دولتی به هدف انجام گفتگوهای تجاری و انعقاد قرارداد های کاری در نمایشگاه حضور به هم می رساندند.
    شایان ذکر است دومین دوره  نمایشگاه تخصصی توانمندی های صادراتی ایران در تاریخ 21 لغایت 24 شهریور 1396 در مرکز نمایشگاهی بین المللی کی یف به صورت پاویون های تخصصی برگزار خواهد شد.

    علاقه مندان برای کسب اطلاعات بیشتر می توانند با شماره تلفن 55 – 02188540252تماس حاصل نمایند.

    برچسب ها
    پورسعید خلیلی