عصر بازار

روزهای طلایی طلا با کاهش ارزش دلار و بی‌ثباتی سیاسی در آمریکا

عصر اعتبار- از آنجایی‌ که طلا به عنوان منبع امن سرمایه‌گذاری در زمان بحران‌های سیاسی و مالی محسوب می‌شود، این روزها با کاهش ارزش دلار و وجود بی‌ثباتی سیاسی در آمریکا، روزهای طلایی برای این فلز گرانبهاست از این رو بیشترین افزایش ماهانه در ۵ ماه گذشته را در ماه جولای ثبت کرد.

روزهای طلایی طلا با کاهش ارزش دلار و بی‌ثباتی سیاسی در آمریکا
نسخه قابل چاپ
سه شنبه ۱۰ مرداد ۱۳۹۶ - ۱۵:۳۹:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصر اعتبار» به نقل از فارس، طلا پس از اینکه بزرگترین افزایش ماهانه در 5 ماه گذشته را در ماه جولای ثبت کرد و به علت کاهش ارزش دلار و بی‌ثباتی‌های سیاسی آمریکا تقویت شد، قیمت این فلز گران بها امروز در نزدیکی 7 هفته گذشته باقی ماند.

    هرچند قیمت طلا 78 سنت کاهش یافت اما 1268.66 دلار در هر اونس معامله شد که با بالاترین قیمت 7 هفته گذشته فاصله چندانی ندارد. اونس جهانی ماه گذشته یعنی جولای که روز گذشته پایان یافت 2.2 درصد افزایش ارزش را ثبت کرد که بیشترین افزایش ماهانه از ماه فوریه به شمار می‌رود.

    جفری هالری، تحلیلگر ارشد بازار در این‌رابطه گفت: «تضعیف ارزش دلار به این فلز گران بها کمک کرد تا بیشتر بدرخشد.»

    وی ادامه داد: «به این عامل، می‌توانیم روابط آمریکا و روسیه، کره جنوبی و ونزوئلا را اضافه کنیم و تمامی این موارد برای طلا به عنوان منبع امن سرمایه‌گذاری تقویتی خواهد بود.»

    هرچند قیمت دلار اندکی بالا رفته است اما همچنان در نزدیکی کمترین قیمت 2 سال و نیم اخیر در برابر یورو قرار دارد. باتوجه به بحران سیاسی آمریکا و تردیدها در مورد اینکه آیا یک افزایش نرخ بهره دیگر توسط فدرال رزرو صورت خواهد گرفت یا نه، چشم‌انداز دلار مبهم است.

    باتوجه به اینکه روسیه تحریم‌های آمریکا را تلافی کرد و کره شمالی روز شنبه یک آزمایش دیگر موشک بالستیک انجام داد، تنش‌ها در آمریکا آهسته در جوش و خروش است.      

    طلا اغلب در زمان‌ بی‌ثباتی‌های سیاسی و مالی، به عنوان منبع امن سرمایه‌گذاری درنظر گرفته می‌شود.    

    رونالد لئونگ، دلال ارشد طلا در هنگ‌کنگ گفت در عین حال، سرمایه‌گذاران در انتظار انتشار گزارش فرصت‌های شغلی امریکا در بخش غیرکشاورزی در اواخر این هفته و تاثیر ان بر ارزش دلار هستند.

    وانگ تو، تحلیلگر فنی رویترز معتقد است طلا به سوی شکستن سطح مقاومتی 1271 دلار در هر اونس و پس از ان 1277 دلار  خیز برداشته است.

    برچسب ها
    پورسعید خلیلی
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • بازار امروز ۳۹۹
        • بازار امروز ۳۹۰
        • بازار امروز ۳۸۸
        • ۱۵
        • اعتبار امروز
        • شماره ۸ اعتبار امروز
        • شماره ۷ اعتبار امروز
        • شماره ۶ اعتبار امروز
        • شماره پنجم
        آخرین بروزرسانی ۳ ماه پیش
        آرشیو