عصر بازار

کشورهای«بریکس»موتور اقتصاد جهانی را به حرکت در می‌آورند

عصر اعتبار- نماینده سازمان توسعه و همکاری اقتصادی گفت: اقتصاد کشورهای بریکس عاملی برای پویایی رشد اقتصاد جهانی است و نقش بسیار مهمی را در چرخه رشد تولید ناخالص داخلی جهان ایفا می کنند.

کشورهای«بریکس»موتور اقتصاد جهانی را به حرکت در می‌آورند
نسخه قابل چاپ
چهارشنبه ۱۱ مرداد ۱۳۹۶ - ۱۲:۲۶:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر اعتبار» به نقل از ایبِنا ، نماینده سازمان توسعه و همکاری اقتصادی اعلام کرد: اگرچه آمار رشد اقتصادی کشورهای بریکس (برزیل، روسیه، هند، چین و آفریقای جنوبی) در سال های اخیر کمی با کُندی پیش رفته است؛ اما به نقش کلیدی خود در شکوفایی اقتصاد جهانی ادامه خواهند داد.

    در همین حال «فردیکو بوناگلیا» نماینده مدیر سازمان توسعه و همکاری اقتصادی گفت: چین و هند رشد پایداری را خواهند داشت و انتظار می رود پایداری رشد اقتصادی برای روسیه و برزیل در سال آینده میلادی محقق شود؛ همچنین برآورد می شود که تولید ناخالص داخلی چین و هند بیش از 6 درصد باشد.

    «بوناگلیا» گفت: هند تنها کشور عضو بریکس است که رکود اقتصادی را در سال های اخیر تجربه نکرده؛ ضمن اینکه رشد اقتصادی این کشور در سال 2015 میلادی در حدود 8 درصد و پیش بینی می شود که این رقم برای سال 2018 میلادی 7.7 درصد باشد؛ همچنین برزیل و روسیه هم در حال بهبود شرایط اقتصادی خود هستند.

    وی در ادامه گفت: رشد اقتصادی برزیل در سال 2015 و 2016 میلادی به ترتیب 4 درصد و 3.6 درصد کوچک شد و خبر امیداور کننده این است که انتظار می رود در سال جاری میلادی به رشد مثبت بر گردد.

    نماینده سازمان توسعه و همکاری اقتصادی تصریح کرد، نرخ رشد اقتصادی برزیل در سال جاری و آینده میلادی به ترتیب 1.5 درصد و 1.6 درصد برآورد می شود. وی گفت: روسیه در سال جاری میلادی از رکود خارج خواهد شد و رشد اقتصادی این کشور در حدود 1.4 درصد پیش بینی می شود.

    «فردیکو بوناگلیا» در مورد رشد اقتصادی آفریقای جنوبی گفت: شرایط اقتصادی این کشور در سال جاری میلادی کمی پُرتلاطم شده و رشد اقتصادی یک درصد برای آفریقای جنوبی در سال 2017 و 2018 میلادی پیش بینی می شود.

    بر همین اساس، نماینده سازمان توسعه و همکاری اقتصادی گفت: اقتصاد کشورهای بریکس در ترزیق پویایی به اقتصاد جهانی نقش بسیار مهمی را ایفا می کند و در سال 2000 میلادی، تولید ناخالص داخلی آنها معادل 40 درصد تولید ناخالص داخلی جهان بود و این رقم برای سال های 2010 و 2015 به ترتیب معادل بیش از 50 درصد و 54.7 درصد از مجموع تولید ناخالص داخلی در جهان گزارش شده است.

    برچسب ها
    پورسعید خلیلی