عصر بازار

جدول آخرین قیمت‌های بیمه شخص ثالث خودرو منتشر شد

عصر اعتبار- خیابان‌های پرحادثه کشور لزوم خرید بیمه را برای صاحبان خودرو ضروری کرده است، با این وجود هنوز مردم در پرداخت حق بیمه‌ها که حتی قسطی هم شده اکراه دارند و همین امر باعث می‌شود تا خودروهای بدون بیمه‌نامه در سطح کشور تردد کرده و مشکلاتی را برای راننده و دیگران به وجود بیاورند.

جدول آخرین قیمت‌های بیمه شخص ثالث خودرو منتشر شد
نسخه قابل چاپ
چهارشنبه ۱۱ مرداد ۱۳۹۶ - ۱۲:۵۰:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصر اعتبار» به نقل از ایران جیب ،  جاده‌های کشورجولانگاه رانندگان پرخطری است که روزانه جان افراد جامعه را تهدید کرده و حوداث مختلفی را می‌آفرینند. در این میان لزوم بیمه برای فردی که سوار ماشین می‌شود یک امر ضروری به حساب می‌آید زیرا براساس یک اصل «حادثه هیچ وقت خبر نمی‌کند».

    با این حال مردم ما هنوز این گفته را باور ندارند و با موضوع بیمه با اما و اگرهای زیادی برخورد می‌کنند. البته براساس قانون، مالک خودرو باید اقدام به تهیه بیمه شخص ثالث کند و در واقع این نوع بیمه اجباری است. اما پوشش کامل بیمه خودرو از جمله بدنه اختیاری است و به ندرت صاحب خودرویی ماشین خود را بیمه بدنه می‌کند. در حال حاضر با توجه به تصمیم بیمه مرکزی برای سال 96 نرخ حق بیمه شخص ثالث 10 درصد افزایش پیدا کرده و شرکت‌های بیمه برای تعهدات بدنی (دیه) 280 میلیون توان، تعهدات مالی 7 میلیون تومان و تعهدات بیمه حادثه راننده 210 میلیون تومان خسارت پرداخت می‌کنند. با توجه به افزایش 10 درصدی نرخ بیمه‌نامه شخص ثالث، فردی که صاحب پراید است باید قیمت پایه یک میلیون و 49 هزار و 670 تومانی را به شرکت‌های بیمه پرداخت کند. البته شرکت‌های بیمه در صدور بیمه‌نامه برای انواع خودرو به شرط عدم‌بروز حادثه تخفیف‌های سالانه‌ای را هم در نظر می‌گیرند. به این صورت که

    بیمه‌گذار در سال اول از تخفیف 10 درصدی و در سال دوم از تخفیف 15 درصدی برخوردار می‌شود. همچنین در صورت عدم استفاده 4‌ سال به بالا از بیمه‌نامه، صاحب خودرو می‌تواند ازتخفیف‌های 30‌ تا‌ 70 درصدی برای پرداخت بیمه‌نامه شخص ثالث استفاده کند.

    جدول آخرین قیمت‌های بیمه شخص ثالث خودرو - مرداد 96:

    برچسب ها
    پورسعید خلیلی
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • بازار امروز ۳۹۹
        • بازار امروز ۳۹۰
        • بازار امروز ۳۸۸
        • ۱۵
        • اعتبار امروز
        • شماره ۸ اعتبار امروز
        • شماره ۷ اعتبار امروز
        • شماره ۶ اعتبار امروز
        • شماره پنجم
        آخرین بروزرسانی ۳ ماه پیش
        آرشیو