عصر بازار

کاهش ارزش دلار به کمترین میزان ۱۵ ماه گذشته

عصر اعتبار- در معاملات روز گذشته بازار جهانی ارز، ارزش دلار در برابر سبد ارزهای مرجع بین‌المللی به کمترین میزان خود در ۱۵ ماه گذشته رسید، فروش کم خودرو و کاهش سرمایه‌گذاری مسکن عامل افت دلار است.

کاهش ارزش دلار به کمترین میزان ۱۵ ماه گذشته
نسخه قابل چاپ
چهارشنبه ۱۱ مرداد ۱۳۹۶ - ۱۳:۵۷:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر اعتبار» به نقل از فارس ، بحران سیاسی در واشنگتن و آمارهای اقتصادی ضعیف در آمریکا باعث شد تا ارزش دلار در برابر سبد ارزهای بین‌المللی به کمترین میزان در 15 ماه گذشته برسد.

    اوضاع نابسامان اقتصادی آمریکا به خصوص در صنعت خودرو و ساخت‌وساز باعث شده است که برنامه‌های آینده بانک مرکزی فدرال آمریکا در افزایش نرخ بهره در هاله‌ای از ابهام قرار گیرد.

    دونالد ترامپ اخیراً در اقدامی غیرمنتظره مدیر ارتباطات کاخ سفید را از سمت خود اخراج کرد. از سوی دیگر نگرانی‌ها نسبت به رویکرد بانک مرکزی فدرال آمریکا در افزایش نرخ بهره در این کشور همچنان پابرجاست.

    بنا به اعلام گروه CME که بر فعالیت‌های بانک مرکزی آمریکا نظارت می‌کند احتمال افزایش نرخ بهره در آمریکا در ماه دسامبر کمتر از 50 درصد است. شاخص ارزش دلار که ارزش آن را در برابر 6 ارز مرجع دیگر نشان می‌دهد، در معاملات روز گذشته به 92.777 رسید.

    واسیلی سربلیاکوف کارشناس ارزی مؤسسه کردیت اگریکول در نیویورک معتقد است کاهش سرمایه‌گذاری در حوزه ساخت و ساز و همچنین اوضاع نابسامان فروش خودرو در آمریکا دلار را به دردسر انداخته است.

    وزارت بازرگانی آمریکا طی گزارشی از کاهش 1.3 درصدی سرمایه‌گذاری در حوزه ساخت و ساز در این کشور خبر داد و اعلام کرد: سرمایه‌گذاری در این حوزه به کمترین میزان از سپتامبر 2016 تاکنون رسیده است.

    در بازار روز گذشته برای نخستین بار در 6 هفته اخیر ارزش دلار به کمتر از 110 ین ژاپن رسید و در رقم 109.94 ین معامله شد. ارزش یورو اگرچه در برابر دلار 0.4 درصد کاهش یافت و به 17.97 دلار رسید، اما همچنان نزدیک به رقم 1.1845 دلار که بالاترین میزان ارزش یورو در 2.5 سال گذشته در برابر دلار بوده است، قرار دارد.

    به طور کلی شاخص دلار در ماه جولای برای پنجمین ماه متوالی کاهش یافت که طولانی‌ترین روند کاهشی از سال 2010 تاکنون محسوب می‌شود.

    سیرن هراجلی کارشناس ارزی مؤسسه میزوهو در نیویورک معتقد است بی‌ثباتی سیاسی بزرگ‌ترین عاملی است که ارزش دلار را نزولی کرده است.

    وی ادامه داد: به نظر من هر نکته مثبتی در انتخاب ترامپ پس از انتخابات ایجاد شده،‌ هم‌اکنون تأثیر خود را از دست داده است.

    برچسب ها
    پورسعید خلیلی
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • بازار امروز ۳۹۹
        • بازار امروز ۳۹۰
        • بازار امروز ۳۸۸
        • ۱۵
        • اعتبار امروز
        • شماره ۸ اعتبار امروز
        • شماره ۷ اعتبار امروز
        • شماره ۶ اعتبار امروز
        • شماره پنجم
        آخرین بروزرسانی ۳ ماه پیش
        آرشیو