عصر بازار

آزادی ۷۰۴ زندانی جرائم غیرعمد با کمک خدام رضوی

عصر اعتبار- قائم مقام تولیت آستان قدس رضوی گفت: با کمک خیران و مساعدت خادمان آستان منور رضوی در هشت سال اخیر تعداد ۷۰۴ زندانی نیازمند و آبرومند جرایم غیرعمد در قالب طرح «یا ضامن آهو» آزاد شدند.

آزادی ۷۰۴ زندانی جرائم غیرعمد با کمک خدام رضوی
نسخه قابل چاپ
جمعه ۱۳ مرداد ۱۳۹۶ - ۱۳:۱۳:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر اعتبار» به نقل از روابط عمومی ستاددیه کشور، سید مرتضی بختیاری رییس هیات امنای این نهاد حمایتی، در ویژه برنامه «شکوه رضوان» که با حضور عموم زائران در صحن جامع رضوی برگزار شد، افزود: خوشبختانه با کمک خیران و مردم نوعدوست خراسان رضوی از ابتدای سال 80 تا کنون بیش از هشت هزار و 300 زندانی جرائم غیر عمد از سطح زندان‌های این استان آزاد و به آغوش گرم خانواده‌های خود بازگشتند.

    وی با اشاره به اجرای طرح «یا ضامن آهو» طی هشت سال گذشته توسط خدام آستان ملکوتی امام رضا علیه‌السلام گفت: هر ساله به در طول  ایام دهه کرامت در قالب این طرح خداپسندانه با مشارکت کفشداران حرم مطهر رضوی تلاش می‌شود تا 88 زندانی جرائم غیرعمد ستاددیه به برکت این روزها از بند رهایی یافته و طعم شیرین آزادی را بچشند.

    رهبر انقلاب پیشگام کمک به زندانیان جرائم غیرعمد

    عضو هیات مدیره ستاد مردمی رسیدگی به امور دیه و کمک به زندانیان نیازمند اظهار کرد: ماه رمضان طبق یک سنت حسنه بیشترین جشن‌های گلریزان در کشور برگزار می‌شوند و رهبر معظم انقلاب طبق محبتی که به این نهاد مردمی دارند هر سال با کمک‌های معنوی و مادی خودشان روشن کننده چراغ این آیین‌های معنوی هستند. چنان چه امسال نیز با بذل کمک 313 میلیون تومانی خود به صندوق ویژه این ستاد در ماه مهمانی خدا برکت بخشیدند و تا پایان رمضان‌المبارک مردم با کمک 600 میلیارد ریالی خود زمینه آزادی نزدیک به 2 هزار مددجوی جرایم غیرعمد را فراهم نمودند.

    وی ادامه داد: کارکنان ستاد دیه در سراسر کشور هرگز فرمایشات گرانسنگ رهبر فرازانه خود را بعد از خطبه‌های نماز عید فطر امسال فراموش نخواهند کرد. زمانی که ایشان با برشماری اقدامات خوب انجام شده در ماه رمضان تصریح داشتند که روزه‌داری در روزهای گرم، حضور چشمگیر جوانان در محافل پر شور معارفی و قرآنی، برپایی سفره‌های ساده افطاری در مساجد و محلات، تأمین هزینه‌های درمان نیازمندان و کمک به آزادی زندانیان جرائم غیرعمد از جمله نشانه‌های فضای معنوی در این ماه است که باید این ذخایر معنوی را قدر دانست.

    بختیاری با اشاره به فرمایشات ولی امر مسلمین تصریح کرد: ایشان به صراحت در روز جشن یک ماه بندگی فرمودند در راستای کمک به آزادی زندانیانی که جرایم غیرعمد داشتند و به کمک مالی نیاز داشتند مردم کمک‌های زیادی کردند و این کارها انجام گرفت. لذا این ماه رمضانی که با این خصوصیات بر مردم گذشت، به معنای واقعی کلمه ماه رمضان مبارکی است.

    عضو هیات مدیره ستاددیه کشور با اشاره به اینکه نگاه این مجموعه حمایتی تنها به مساعدت از زندانی محدود نشده است، گفت: اگر راننده‌ای در جاده تصادف کرد و منجر به فوت شخصی شد و به زندان افتاد نه تنها خانواده متوفی بلکه خانواده راننده هم عزادار می‌شوند، چون هر دو سرپرست‌های خانواده را از دست می‌دهند. برای همین موضوع است که ما در مورد دیات ناشی از تصادفات رانندگی یا حوادث کارگاهی در هر دو موضوع درصدد هستیم افراد آسیب دیده و احیانا خانواده‌ شخص متوفی هرچه زودتر به حقوق معنوی و مادی ناشی از این خسارت دست پیدا کنند.

    قائم مقام تولیت آستان قدس رضوی در ادامه گفت: با کمک خدام دبیرخانه دائمی «ضامن آهو» از سوی معاونت اماکن متبرکه و امور زائران آستان قدس رضوی تشکل شده است و به لطف حضرت ثامن علیه‌السلام در حوزه آزادی زندانیان جرائم غیرعمد و غیرکلاهبرداری فعالیت می‌کند که امید است به برکت این مکان نورانی و با کمک زائران حرم مقدس رضوی هیچ زندانی جرائم غیرعمدی تنها به دلیل ناتوانی در پرداخت دیه یا بدهی مالی در حبس نباشد.

    آزادی 704 زندانی غیرعمد با کمک خدام رضوی

    قائم مقام تولیت آستان قدس رضوی گفت: با کمک خیران و مساعدت خادمان آستان منور رضوی در هشت سال اخیر تعداد 704 زندانی نیازمند و آبرومند جرایم غیرعمد در قالب طرح «یا ضامن آهو» از بند زندان استخلاص یافته‌اند.

    وی در پایان با اشاره به آمار زندانیان جرایم غیرعمد گفت: هم‌اکنون از 12 هزار زندانی جرایم غیرعمد در کشور، 811 نفر در دوازده ندامتگاه سطح استان خراسان‌رضوی حبس هستند که امیدواریم به برکت نام ضامن آهو، نیکوکاران ملائک کردار استانی هم به تاسی از مقتدای خودشان ضمانت کننده این دسته از زندانیانی باشند که از آن‌ها با عنوان بدهکاران غیربزهکار یاد می‌شود.

    برچسب ها
    پورسعید خلیلی