عصر بازار

اولویت‌های پرداخت وام اشتغال مددجویان کمیته امداد اعلام شد

عصر اعتبار- مهم ترین اخبار کمیته امداد در هفته گذشته را با یک کلیک مشاهده کنید.

اولویت‌های پرداخت وام اشتغال مددجویان کمیته امداد اعلام شد
نسخه قابل چاپ
جمعه ۱۳ مرداد ۱۳۹۶ - ۱۴:۵۲:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر اعتبار» به نقل از باشگاه خبرنگاران، کمیته امداد در هفته ای که گذشت شاهد رویدادهایی بود که در ادامه به آن می پردازیم.

    اولویت‌های پرداخت وام اشتغال مدد جویان کمیته امداد اعلام شد

    میرهاشم موسوی رئیس مرکز برنامه ریزی و پژوهش کمیته امداد با اعلام اولویت های پرداخت وام اشتغال‌زایی مددجویان در بودجه 96 کمیته امداد گفت: حوزه اشتغال و خودکفایی این نهاد، فرزندان ذکور مستعد اشتغال و همسفره خانواده مورد حمایت، همسران بیکار نوعروسان خانواده های مورد حمایت و همسران بیکار سرپرست خانوار که ازدواج مجدد کرده اند را در اولویت پرداخت وام اشتغال قرار می دهد.

    وی یکی از مواد مهم بودجه 96 این نهاد را مشارکت در پرداخت حق بیمه سهم کارفریان مددجویان دانست و افزود: حوزه اشتغال و خودکفایی کمیته امداد می تواند از محل اعتبارات فعالیت کاریابی، نسبت به پرداخت تمام یا بخشی از حق بیمه سهم کارفرما بر اساس حداقل حقوق و دستمزد برای اشتغال یک نفر از اعضای خانوارهای تحت پوشش با اولویت مناطق محروم اقدام کند.

    شفاف سازی در هزینه کردها با پرداخت الکترونیکی صدقه

    مجتبی عبداللهی مدیر کمیته امداد شهرستان پیشوا، اظهار داشت: با توجه به اینکه رویکرد کمیته امداد در حوزه مشارکت‌های مردمی، توسعه کمی و کیفی طرح‌های اجرایی این نهاد است از ابتدای امسال تعداد 2۰۰ مشترک جدید به جمع خیران همکار با کمیته امداد شهرستان در طرح صدقات پیوسته‌اند.

    وی خاطر نشان کرد: از مزایای مهم پرداخت الکترونیکی صدقه از طریق تلفن همراه، کاهش هزینه‌های مربوط به جمع‌آوری صدقات، افزایش سرعت در خدمت‌رسانی و شفاف سازی در هزینه کردها در کمک به امور نیازمندان است.

    60 درصد سالمندان تحت پوشش کمیته امداد هستند

    فاطمه رهبر معاون حمایت و سلامت خانواده کمیته امداد با اشاره به اینکه هم اکنون یک میلیون و 610 هزار خانوار با جمعیتی بیش از 3 میلیون نفر تحت حمایت کمیته امداد هستند، عنوان کرد: 61 درصد از این رقم مربوط به زنان سرپرست خانوار است.

    وی با بیان اینکه 60 درصد از سالمندان تحت پوشش کمیته امداد هستند، گفت: 47 درصد از این سالمندان از کار افتاده بوده که باید به آنان توجه ویژه ای شود.

    برچسب ها
    پورسعید خلیلی
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • بازار امروز ۳۹۹
        • بازار امروز ۳۹۰
        • بازار امروز ۳۸۸
        • ۱۵
        • اعتبار امروز
        • شماره ۸ اعتبار امروز
        • شماره ۷ اعتبار امروز
        • شماره ۶ اعتبار امروز
        • شماره پنجم
        آخرین بروزرسانی ۴ ماه پیش
        آرشیو