عصر بازار

پردرآمدترین نویسندگان جهان معرفی شدند

عصر اعتبار- جیمز پترسون نویسنده سرشناس آمریکایی که سه سال پیاپی صدرنشین این فهرست بود، امسال با درآمد ۸۷ میلیون دلاری در رده دوم قرار گرفته است.

پردرآمدترین نویسندگان جهان معرفی شدند
نسخه قابل چاپ
جمعه ۱۳ مرداد ۱۳۹۶ - ۲۰:۵۹:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر اعتبار» به نقل از خبرآنلاین، جی‌کی رولینگ نویسنده سرشناس بریتانیایی پس از نزدیک به یک دهه به صدر جدول پردرآمدترین نویسندگان جهان بازگشت.

    جی‌کی رولینگ به لطف فروش بالای نمایشنامه «هری پاتر و فرزند نفرین‌شده» در 12 ماه میان 31 می 2016 تا 31 می 2017 هر دقیقه بیش از 180 دلار کسب کرده است. به این ترتیب رولینگ در این سال با درآمدی بالغ بر 95 میلیون دلار لقب پردرآمدترین نویسنده سال را از آن خود کرد.

    جیمز پترسون نویسنده سرشناس آمریکایی که سه سال پیاپی صدرنشین این فهرست بود، امسال با درآمد 87 میلیون دلاری در رده دوم قرار گرفته است.

    «هری پاتر و فرزند نفرین‌شده» تابستان گذشته روانه بازار کتاب شد و در سه روز نخست عرضه بیش از 680 هزار نسخه از آن تنها در بریتانیا فروخته شد.

    فروش خوب «جانوران شگفت‌انگیز و زیستگاه آن‌ها» که ماه نوامبر سال 2016 منتشر شد و ارائه نسخه موثر رمان‌های «هری پاتر» به مناسبت بیستمین سالگرد انتشار نخستین رمان نیز سهم چشمگیری در درآمد بالای رولینگ داشتند.

    رولینگ پیش از این در سال 2008 نیز در فهرست پردرآمدترین نویسندگان سال مجله فوربز در صدر قرار گرفته بود. او و جیمز پترسون اختلاف قابل توجهی با دیگر نویسندگان حاضر در فهرست دارند. نفر سوم این فهرست جف کینی نویسنده سری کتاب‌های پرفروش «یک بی‌عرضه»‌ است که درآمد یکسالش به 21 میلیون دلار می‌رسد و پس از او دن براون با درآمد 20 میلیون دلاری ایستاده است.

    جان گریشام و استیون کینگ از دیگر نویسندگان شاخص حاضر در این فهرست هستند. در این میان چهره‌های شاخصی چون جرج‌ آر‌آر مارتین و جان گرین در میان 10 نفر نخست فهرست فوربز جایی ندارند. البته بی‌شک مارتین با ارائه کتاب جدید از سری کتاب‌های «ترانه یخ و آتش» بی‌شک به جمع 10 نفر نخست بازخواهد  گشت.

    فوربز برای رسیدن به این فهرست مجموع درآمد نویسندگان از فروش کتاب‌های چاپی، الکترونیکی و صوتی در کنار درآمد حاصل از سینما و تلویزیون را در نظر گرفته است.

    فهرست 10 نویسنده پردرآمد جهان:‌

    1 - جی‌کی رولینگ با درآمد 95 میلیون دلار

    2 - جیمز پترسون با درآمد 87 میلیون دلار

    3- جف کینی با درآمد 21 میلیون دلار

    4 - دن براون با درآمد 20 میلیون دلار

    5 - استیون کینگ با درآمد 15 میلیون دلار

    6 - جان گریشام با درآمد 14 میلیون دلار

    7 - نورا رابرتس با درآمد 14 میلیون دلار

    8 - پائولا هاوکینز با درآمد 13 میلیون دلار

    9 - ال جیمز با درآمد 11.5 میلیون دلار

    10 - دانیل استیل با درآمد 11 میلیون دلار

    برچسب ها
    پورسعید خلیلی
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • بازار امروز ۳۹۹
        • بازار امروز ۳۹۰
        • بازار امروز ۳۸۸
        • ۱۵
        • اعتبار امروز
        • شماره ۸ اعتبار امروز
        • شماره ۷ اعتبار امروز
        • شماره ۶ اعتبار امروز
        • شماره پنجم
        آخرین بروزرسانی ۳ ماه پیش
        آرشیو